sobota, 14 kwietnia 2012

Guerrilla Marketing, get creative !

Źródło: http://blog.jokeroo.com
... czyli "Marketing partyzancki", brzmi dość dziwnie. Zadziwiające tym bardziej, że ma ogromny wpływ na dzisiejszy świat marketingu. Słowo zostało wymyślone przez eksperta marketingu "Jay Conrad Levinson", który wydał również książkę o nazwie "marketing partyzancki".
Jay Conrad Levinson w jednym ze swoich wywiadów tak oto opisuje marketing  partyzancki: ,, Mężczyzna był właścicielem sklepu meblowego. Pewnego dnia kiedy przyszedł do pracy, zauważył, że po prawej stronie jego sklepu zbudowano drugi budynek- był ogromny . Okazało się, że to także jest sklep meblowy, o wiele większy od jego własnego. Bardzo źle się z tym poczuł. Parę tygodni po tym zdarzeniu pojawił się w pracy i zobaczył kolejny budynek po lewej stronie jego sklepu meblowego i to także był ogromny sklep meblowy. I oto jest on ze swoim małym sklepem, a po prawej duży sklep meblowy jego konkurenta i po lewej jeszcze większy sklep meblowy także należący do jego rywala. Bardzo go przytłoczył ten fakt i był ogromnie przygnębiony, ale nie aż tak jak w dniu kiedy dotarł do pracy i zobaczył, że budynek po jego lewej stronie ma wywieszony ogromny banner z napisem ,, obniżka cen o 60 %’’ I pomyślał: 60 %... ich banner jest większy niż mój cały sklep. Co więcej budynek po prawej także miał banner z napisem ,, Ogromna wyprzedaż. Przecena 75 % ’’ Co mógł zrobić w takiej sytuacji? Poszedł do swojego sklepu i zrobił swój własny banner, powiesił go i pisało na nim: ,, Główne wejście’’.
Cała ta wypowiedz doskonale podsumowuje i określa guerrilla marketing, który nie potrzebuje ogromnych nakładów finansowych wystarczy jedynie kreatywny umysł i wyobraźnia, aby dotrzeć do klienta.
Ciekawe, że w Indiach jest bardzo mało ludzi, którzy wiedzą o tym określeniu, ale na Zachodzie marketerzy używają go na codzień. Ale co to jest marketing partyzancki, dokładnie?Marketing partyzancki jest strategia reklamy, w których tania reklama czyli jakby graffiti, moby flash, plakaty są wykorzystywane zarówno na rynku lokalnym lub duża sieć poszczególnych istot na celu promowanie, rynek lub reklamowania produktu. Używamy tych środków promocji, ale nie uznajemy lub połączyć go z naszych koncepcji marketingowych. Więc następnym razem, gdy używasz graffiti lub inny nośnik reklamowy do promocji i ktoś zapyta o rodzaj marketingu, można odpowiedzieć, to dobrze. Wracając do tematu, budżet marketingu partyzanckiego jest mniejszy w porównaniu do innych funkcji marketingowych klientów. Dzieje się tak, ponieważ kampanie marketingu partyzanckiego są niekonwencjonalne i nieoczekiwane, a klienci są kierowane w nieoczekiwanych miejscach.Polega ona na nietypowe podejście jak przechwytujących klientów w centrach handlowych, miejsc handlowych i od razu oferuje produkt. Zaplecze PR również wpisuje się w kategorię marketingu partyzanckiego. Rakhi Sawant dobrze wie, jak najlepiej wykorzystać marketing partyzancki.Niekonwencjonalny sposób promowania produktów z minimalnej liczby zaangażowanych środków.

Fakty do zapamiętania :



- Marketingu partyzanckiego jest bardzo dobrym medium dla małych firm i przedsiębiorców. 
- Marketer musi zrozumieć ludzkie zachowanie zanim kierowania klienta. Doświadczenie nie pomoże w takim stopniu jak to jest bardzo twórcze zadanie i wymaga innowacyjności na wszystkich poziomach.
- Główne statystyki do pomiaru wydajności dla marketingu partyzanckiego jest zysk, ale nie sprzedaż.
- Wiadomości są przygotowywane pamiętając o małych grup lub osób. Jego celem nie jest masowa publiczność

Teraz parę przykładów reklamowych:



Źródło: http://blog.becausexm.com

Źródło: http://http://elevenfifteen.wordpress.com

Brak komentarzy: