sobota, 14 kwietnia 2012

Decyzja Rady Reklamy.



Ponad miesiąc temu niesamowicie głośno zrobiło się na temat reklamy podkład Lumi Magique firmy  L'Oreal . Wszystko to za sprawą wiceszefowej SLD Katarzyny Piekarskiej, która złożyła wniosek do Rady Reklamy o zakazanie wyświetlania omawianego spotu. Swoją decyzję argumentowała tym, że Kodeks etyki reklamy zakazuje reklam, które „wprowadzają w błąd odbiorców, w szczególności w odniesieniu do istotnych cech, w tym właściwości, przydatności”. Posłanka SLD właśnie te cechę- wprowadzania w błąd odbiorców zauważyła w reklamie marki L'Oreal . Twierdziła, iż „nikt tak nie wygląda, takich ludzi po prostu nie ma.” Rada Reklamy ma dokładnie 30 dni na rozpatrzenie wniosków i ustosunkowanie się do nich. 9 kwietnia minął dokładnie miesiąc na taki zabieg, jednak mimo wszystko o sprawie zrobiło się wyjątkowo cicho.
Problem dotyczący tej sytuacji wynikł już dawno temu. Piekarska nie jest pierwszą osobą, która zdecydowała się na „rozpętanie burzy” z tego tytułu. W wielu krajach reklamy ściągane zostają z wizji z takich samych powódek, najlepszym tego przykładem jest  m.in. Anglia, w której zabroniony został daleko idący retusz. Natomiast co odbiorcy myślą na ten temat można się przekonać włączając pierwsze lepsze forum, na których roi się od zróżnicowanych opinii. Prawdą jest, że potrzebujemy widzieć piękno, dlatego serwują je nam zarówno twórcy serialu, filmu i reklamy. Piękno przemawia do nas bardziej niż prostota i brak wyrazu, dlatego decydujemy się na zakup tego co jest z nim związane. Podświadomie wiemy, że nie jest nam ukazywana cała prawda, jednak mimowolnie chcemy w nią wierzyć i jej doświadczać. Z drugiej strony denerwuje nas kłamstwo i marzymy o odrobinie prawdy i naturalności w otaczającym nas świecie. Jak ta dwa fakty połączyć? Trzeba sobie zdać sprawę, że jeszcze nie urodził się taki, który by dogodził wszystkim po kolei. 

zdjęcia użyte w poście pochodzą ze stron:


Brak komentarzy: