niedziela, 13 kwietnia 2014

Drugie oblicze reklam bankowych


Na swoje spoty reklamowe banki wydaja miliony. Łączny koszt trzech instytucji, który poniosły za spoty reklamowe
w poprzednim roku wyniósł około 120 milionów złotych. Od momentu wejścia nowej ustawy o kredycie konsumenckim banki muszą się wykazać większą kreatywnością. Ustawa nakazuje reklamowanie warunków cenowych, które są dostępne dla dwóch trzecich kredytobiorców, co wyklucza reklamowanie wyidealizowanych parametrów, dostępnych dla małej ilości klientów. Angażowanie gwiazd w produkcje reklamowe jest absolutnym „must have”. PKO BP w reklamie pożyczki gotówkowej zatrudnił Szymona Majewskiego oraz ogłosił konkurs zdjęciowy, w którym kredytobiorcy mogli wygrać pięć tysięcy złotych na spłatę zaciągniętego kredytu. Prawdziwą bombę stworzył jednak Bank Zachodni WBK, który ku zdziwieniu wszystkich zatrudnił Chucka Norrisa. Aktor reklamował błyskawicznie szybką pożyczkę. Było to dość duże zaskoczenie, ponieważ do tamtej pory bank posiadał najniższe oprocentowanie nominalne. W reklamach bankowych wystąpili również:  Agata Kulesza, Jacek Braciak i Marek Kondrat (ING Bank Śląski), Juliette Binoche (Credit Agricole), Szymon Majewski (PKO Bank Polski), Piotr Adamczyk (Eurobank) oraz Justyna Kowalczyk (Raiffeisen Bank Polska). Bohaterami reklam stają się również nietypowe postacie takie jak np. animowanie wiewiórki (BGŻ), leśne zwierzątka śpiewające przebój Lady Punk (Bank Millenium). 

Alior Bank wybrał inny sposób reklamowania swojego produktu. Przedstawił propozycję najniższej raty kredytu na rynku. Klient potrzebował jedynie dokumentu z parametrami pożyczki (nowy dokument wydawany podczas ubiegania się o kredyt - wprowadzony 18 grudnia 2011 r.). Oferta dotyczyła jednak pożyczek z ubezpieczeniem o czym klienci dowiadywali się tylko i wyłącznie z regulaminu. Getin Bank swoją ofertę oparł o formularz PIT. Pożyczka była udzielana na podstawie rozliczenia za rok poprzedni. Bank ma również w zanadrzu zerową prowizję oraz bony Sodexo ( jeśli kwota kredytu przekroczyła pięć tysięcy złotych). BPH zamiast zatrudniać celebrytów postawił na jasność i przejrzystość swojej kampanii. Daje on swoim klientom o tydzień więcej niż w ustawie na wycofanie się z oferty (21 dni) oraz przedstawia wszystkie informacje o kredycie na wyciągu umowy.
Rynek jest przepełniony ofertami pożyczkowymi i aby się na nim utrzymać potrzebna jest dobra kampania reklamowa zachęcająca klientów do wzięcia danego kredytu. W reklamach przedstawiają to co ludzie chcą zobaczyć. Banki nie kłamią, po prostu nie mówią w reklamach całej prawdy.

Na plebiscycie Złoty Bankier 2013 wybrano najlepsze produkty finansowe:
-Najlepszy spot reklamowy - Getin Bank
-Najlepsze konto osobiste – mBank
-Najlepszy sposób płatności w Internecie - Alior Sync
-Najlepszy kredyt gotówkowy - Alior Bank
-Najlepszy kredyt hipoteczny - PKO Bank Polski
-Najlepsza bankowość mobilna - Alior Sync
-Najlepszy bank dla przedsiębiorcy internetowego - mBank
-Najlepszy bank w social media - mBank
-Najlepszy spot reklamowy - Getin Bank
      -Innowacja finansowa roku - Inteligo
-Osobowość roku - Mateusz Morawiecki, prezes zarządu Banku Zachodniego WBK
-Złoty Bank 2013 - mBank



źródła:
-http://serwis-inwestora.pl/banki/analizujemy-reklamy-bankow-czym-nas-kusza
-http://www.brief.pl/artykul,1549,trwa_plebiscyt_na_najlepsze_reklamy_bankow_kto_wygra.html

1 komentarz:

linda pisze...

Cześć,
Oferuję to każdemu, kto tego potrzebuje. włożyłem
do Twojej dyspozycji jest pożyczka w wysokości od 2000 do 700 000 EUR
bardzo proste warunki dla każdego, kto może spłacić. Z
stawka 3% rocznie. Robię także inwestycje i pożyczki
wśród szczegółów wszelkiego rodzaju. Oferuję krótkie pożyczki,
średnio- i długoterminowe we współpracy z moim prawnikiem i mandatem
praktyczny zwrot kosztów. Nie znamy Twoich i naszych aplikacji
transfery
są ubezpieczeni przez bank dla bezpieczeństwa transakcji. Dla
wszystkie twoje zapytania formułują twoje oferty cenowe i
płatności i będę tam dla Ciebie. Wreszcie dla
Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się ze mną przez e-mail: sampetersoninvestment@gmail.com
WhatsApp im +1 (470) 485-4938