Kolory jak nic innego mogą dodawać energii lub studzić emocje. Podobnie jest w reklamie. Fakty mówią same za siebie. Dla 65%
klientów, kolor jest czynnikiem najbardziej istotnym, podczas wyboru
produktu do codziennego użytku. To właśnie barwy mogą stać się
najistotniejszymi elementami projektu, jeżeli nauczysz się nim
właściwie posługiwać. Przedstawiam jak wygląda to w praktyce.
1.
6.
1.
Znaczenie koloru czerwonego.
Czerwony jest kolorem bardzo intensywnym emocjonalnie. Przenosi teksty oraz obrazy na plan pierwszy. Powinien być używany jako akcent stymulowania ludzi do podjęcia szybkiej decyzji. To kolor krwi, dlatego równie dobrze podkreśla emocje wojny, siły, zagrożenia, determinacji jak i pasji czy też pragnienia miłości.
Kolor czerwony jest idealną barwą dla nagłówków typu: okazja, tylko teraz. W reklamie, czerwień często przywołuje erotyczne odczucia (czerwone usta, czerwone paznokcie, czerwona dzielnica, kobieta w czerwieni). Równie dobrze podkreśla też zagrożenie (wysokie napięcie, światła drogowe i znaki stop). Ten kolor jest też mocno połączony z energią, dlatego też jest eksponowany przy promocji napojów energetyzujących, gier czy sportowych samochodów.
Czerwony jest kolorem bardzo intensywnym emocjonalnie. Przenosi teksty oraz obrazy na plan pierwszy. Powinien być używany jako akcent stymulowania ludzi do podjęcia szybkiej decyzji. To kolor krwi, dlatego równie dobrze podkreśla emocje wojny, siły, zagrożenia, determinacji jak i pasji czy też pragnienia miłości.
Kolor czerwony jest idealną barwą dla nagłówków typu: okazja, tylko teraz. W reklamie, czerwień często przywołuje erotyczne odczucia (czerwone usta, czerwone paznokcie, czerwona dzielnica, kobieta w czerwieni). Równie dobrze podkreśla też zagrożenie (wysokie napięcie, światła drogowe i znaki stop). Ten kolor jest też mocno połączony z energią, dlatego też jest eksponowany przy promocji napojów energetyzujących, gier czy sportowych samochodów.
Jasna czerwień– podkreśla radość, seksualność, pasję, czułość oraz miłość.
Różowy – oznacza romantyczność, miłość i przyjaźń.
Ciemna czerwień– jest połączona z wigorem, siłą woli, gniewem, przywództwem.
Brązowy – Sugeruje stabilność, podkreśla klasyczny prestiż.
Różowy – oznacza romantyczność, miłość i przyjaźń.
Ciemna czerwień– jest połączona z wigorem, siłą woli, gniewem, przywództwem.
Brązowy – Sugeruje stabilność, podkreśla klasyczny prestiż.
adość, seksualność, pasję, czułość oraz miłość.
Różowy – oznacza romantyczność, miłość i przyjaźń.
Ciemna czerwień– jest połączona z wigorem, siłą woli, gniewem, przywództwem.
Brązowy – Sugeruje stabilność, podkreśla klasyczny prestiż.
Różowy – oznacza romantyczność, miłość i przyjaźń.
Ciemna czerwień– jest połączona z wigorem, siłą woli, gniewem, przywództwem.
Brązowy – Sugeruje stabilność, podkreśla klasyczny prestiż.
2.
Jest połączeniem energii czerwieni oraz pogodności koloru żółtego.
Jest barwnym określeniem nie tylko radości ale i fascynacji, jak i
determinacji. Kolor uwielbiany szczególnie wśród ludzi młodych. Jako
kolor cytrusowy pomarańczowy doskonale stymuluje apetyt. Dzięki
temu w reklamie najlepiej spełnia swoją funkcję promując jedzenie
czy produkty skierowane do młodzieży. Jekie jest znaczenie koloru
pomarańczowego?
Ciemny pomarańczowy – odzwierciedla podejrzliwość, oszustwo.
Czerwona pomarańcz – nawiązuje do pragnienia, przyjemności, dominacji i agresji.
Złoty – wywołuje uczucie prestiżu, często podkreśla wysoką jakość.
Czerwona pomarańcz – nawiązuje do pragnienia, przyjemności, dominacji i agresji.
Złoty – wywołuje uczucie prestiżu, często podkreśla wysoką jakość.
3.
Jest kolorem słońca. Ściśle połączony z radością, szczęściem, intelektem oraz energią.
Używaj żółtego by wywoływać przyjemne ciepłe uczucia. Możesz wybrać
ten kolor do promocji dziecięcych produktów lub dla ofert miłego
spędzania wolnego czasu. Na pewno jednak nie powinien być używany
przy produktach prestiżowych. Mało kto zainteresowany byłby żółtym
garniturem. Za to świetnie nadaje się do podkreślenia
bezpieczeństwa.
Jasny żółty – jest połączony z radością oraz świeżością.
4.
Kolor zielony. Jest kolorem natury. Symbolizuje wzrost, harmonię, świeżość oraz płodność. Zielony
w przeciwieństwie do czerwonego określa bezpieczeństwo. Wskazuje
kierowcom wolną drogę. Zielonego w reklamie powinno się używać
podkreślając nieszkodliwość (środków medycznych) czy naturalne
pochodzenie (żywności). Jaki jest wpływ koloru zielonego na ludzi?
Ciemna zieleń – jest połączona z chciwością, zazdrością ale także z ambicjami.
Morska zieleń – jest emocjonalnym przekazem kojarzonym z ochroną i dobrym zdrowiem.
Zieleń oliwkowa – to tradycyjna barwa pokoju.
Morska zieleń – jest emocjonalnym przekazem kojarzonym z ochroną i dobrym zdrowiem.
Zieleń oliwkowa – to tradycyjna barwa pokoju.
5.
To kolor nieba i morza. Jest barwnym synonimem stabilizacji. Symbolizuje
prawdę, lojalność, mądrość, wiarę oraz prawdę. Kolorem niebieskim
najlepiej promować produkty lub usługi związane z wodą i czystością
(filtry wodne, środki czystości, ryby) lub niebem i powietrzem (linie
lotnicze, warunki atmosferyczne). Nie należy stosować koloru
niebieskiego do celów marketingowych związanych z żywnością, ponieważ
kolor niebieski tłumi apetyt. Wpływ kolorów niebieskich na ludzi.
Jasnoniebieski – jest połączony ze zrozumieniem, zdrowiem oraz miękkością.
Ciemnoniebieski – reprezentuje wiedzę, moc i spójność.
Ciemnoniebieski – reprezentuje wiedzę, moc i spójność.
Psychologia koloru czarnego.Kojarzony jest z mocą, elegancją, tajemniczością ale także ze złem i śmiercią. Czarny
daje poczucie perspektywy oraz głębi. Posiada też moc
wyszczuplającą, niestety także czytelność. Czarny symbolizuje także
wysoki standard, nie bez przyczyny najwięcej luksusowych aut
sprzedaje się właśnie w kolorze czarnym. Przy prezentacji fotografii
używa się czarnego lub szarego tła do uwypuklania innych barw.
Największą agresywność oraz moc mają zestawienia czarny – czerwony
i czarny — pomarańczowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz