wtorek, 29 kwietnia 2014

Od kolorowego tła na stronie reklamującego dany produkt, do uciążliwych, „wyskakujących” okienek- rodzaje reklam internetowych. cz. 1





      Z pewnością każdy z nas miał do czynienia z reklamami, które po wejściu w jakąś witrynę, niespodziewanie pojawiają się na ekranie komputera. Nierzadko owe reklamy stają się uciążliwe, ponieważ stracimy sporo czasu i nerwów, zanim uda nam się je w jakiś sposób wyłączyć. W „jakiś sposób”, ponieważ coraz częściej zdarza się, że reklamy są trudne to wyłączenia. Dzieje się tak za sprawą skutecznie ukrytego w jednym z rogów reklamy przycisku „x” lub pojawianie się go dopiero po jakimś czasie.
Warto poznać rodzaje reklam w internecie, ponieważ w erze mobilnego internetu dostępnego praktycznie cały czas na wyświetlaczach smartfonów czy innych urządzeń, obcujemy z nimi niemalże na każdym kroku. Jestem pewny, że do wszystkich rodzajów reklamy internetowej, każdy z nas potrafiłby dopasować chociaż jeden przykład.  Przez ciągłe usiłowanie ich wyłączenia,  na pewno zapadły nam w pamięć.
 
     Podstawowym podziałem, dzięki któremu możemy rozróżnić poszczególne formy reklamy internetowej, jest klasyfikacja ze względu na dynamiczność.
Według tego podziału rozróżniamy reklamy :

-stałe (będące trwałym elementem strony)
-reklamy pojawiające się na warstwie ( takie, które uruchamiają się po wejściu na stronę; strona internetowa składa się z warstw, tekst znajduje się na najniższej z nich, natomiast reklamy mogą pojawiać się na kolejnych)

-reklamy uruchamiane w osobnym oknie przeglądarki


Do reklam stałych zaliczamy m.in. :
-billboardy
-bannery
- double billboard
-triple billboard
-skycraper


Zasadniczą różnicą między poszczególnymi, wymienionymi rodzajami jest ich wymiar.

reklamy pojawiające się na warstwie natomiast to:

-scroll billboard- często gdy zaczynamy przewijać stronę, reklama zmienia pierwotne miejsce i schodzi niżej razem z przewijaniem strony przez użytkownika
-expand billboard- często po rozwinięciu reklamy, jej treść się powiększa i obejmuje większą część strony
-expand double billboard- większa wersja expand billboard.
-interstitial- reklama zajmuje całą stronę internetową
-toplayer- wyświetlany nad treścią strony
                                       http://www.praktycznyebiznes.pl/wyskakujace-okienko-znienawidzone-czy-skuteczne

Wszystkie reklamy tego typu muszą posiadać ikonkę „x” do ich zamknięcia oraz napis „zamknij” umieszczone w prawym górnym rogu.

Ostatni rodzaj reklam określany jako otwierane w osobnym oknie to:

-pop-up- są to okna otwierające się w osobnej karcie „na wierzchu” , czyli wchodząc na stronę od razu pojawia nam się na ekranie dodatkowa karta z reklamą.
-pop-under- forma reklamy otwierającej się w osobnej karcie pod przeglądaną witryną. Zauważamy ją zazwyczaj dopiero po wyłączeniu bądź zminimalizowaniu przeglądanej karty.
                                                                          http://www.cba.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=18872


    Często też reklamy stanowią kompozycję strony. Nie będąc tak uciążliwymi jak formy opisane wyżej, tworzą tło przeglądanego portalu.  Takie reklamy zobaczyć możemy np. w portalu www.onet.pl.

    W kolejnym z postów chciałbym omówić krótko kwestie związane z normami dotyczącymi reklamy internetowej (wymiary, czas wyświetlania). Opiszę też krótko organizację, która jest odpowiedzialna za tworzenie ogólnych ram, w których mogą się poruszać twórcy reklam internetowych.























http://eredaktor.pl/reklama-internetowa/rodzaje-reklam-internetowych-display%E2%80%99owych/
http://jaksiepromowac.pl/2011/06/19/rodzaje-reklamy-internetowej/
http://www.marketinginternetowy.pl/rodzaje-reklam-internetowych/
http://eredaktor.pl/reklama-internetowa/nowe-standardy-reklam-internetowych-od-1-stycznia-2012-r/



1 komentarz:

Olekx pisze...

Sprawdźcie sobie może tu także co proponuje firma https://sfeo.agency/pozycjonowanie-stron-krakow/ w tym miejscu znajdziecie usłig pozycjonowania stron internetowych