Sport to przede wszystkim emocje, rywalizacja, ale również pieniądze czy popularność. Reklama jest nieodłącznym elementem sportu, zaś sportowcy, którzy traktowani są niczym greccy herosi wielokrotnie biorą udział w reklamach. Takie reklamy nie tylko są chętnie oglądane przez ludzi, ale także wzrasta szansa na wypromowanie się reklamowanego towaru czy marki.
Angaż znanej osoby jest często stosowanym chwytem, gdyż reklamowany produkt jest często kojarzony z daną osobą co sprawia, że sprzedaż i popularność towaru zwiększa się i to w wielu przypadkach znacząco. Mimo, że sportowcy za udział w takich reklamach otrzymują sowite wynagrodzenia, to dochody z takich akcji zdecydowanie rekompensują wszystkie wydatki. Oto reklama firmy Nike z udziałem najsławniejszych zawodników piłki nożnej mająca zachęcać do kupowania ich obuwia.
Sportowcy nie zawsze mogą liczyć na wynagrodzenie finansowe w zamian za udział w reklamie. Otóż krajowe związki piłki nożnej mogą mieć podpisane umowy z firmami, które mogą wykorzystać wizerunek pracowników (w tym przypadku piłkarzy), aby wzięli oni udział w reklamie. Odpowiednie wynagrodzenie pobiera krajowa federacja, a nie sportowcy, którzy występują w danej reklamie. Kolejna reklama z udziałem formy Nike, która zdecydowała się nakręcić "reklamówkę" przed Mistrzostwami Świata w piłce nożnej w 1998 roku. W roli głównej reprezentacji Brazylii.
Sportowcy niejednokrotnie występują w reklamach, aby zachęcać do wzięcia udziału w jakimś wydarzeniu przy okazji go promując nadając jemu wyjątkowy status. Nie inaczej było przed meczem finałowym Pucharu Króla w 2011 roku, gdy zarówno piłkarze Realu Madryt oraz FC Barcelony wzięli udział w reklamie promującej piłkarskie święto dla koneserów hiszpańskiego futbolu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz