„Kobieta nowoczesna” - jest całkowitym przeciwieństwem kobiety tradycyjnej. Występuje w reklamach w kilku głównych rolach: obiektu estetycznego, aktywnej zawodowo profesjonalistki, przedmiotu seksualnego pożądania bądź w dwóch lub trzech jednocześnie. Kobieta przedstawiana jest jako osoba atrakcyjna fizycznie: piękna, szczupła, młoda mająca idealnie gładką skórę i gęste, puszyste włosy. Często jest to egoistyczna konsumentka, której wzrok nie sięga dalej niż powierzchnia ciała. Inwestuje ona w siebie i myśli wyłącznie o swoich potrzebach. Jest gotowa podjąć walkę z czasem i pozbyć się niedoskonałości. Pragnie mieć nawilżoną, jędrna skórę, dlatego używa specjalnego balsamu do ciała. Chce pozbyć się zmarszczek, w związku z tym stosuje odpowiedni krem do twarzy. Marzy o byciu wyjątkową, toteż używa oryginalnych perfum. Nie chce mieć siwych włosów, więc używa farby, która sprawia, że jej włosy mają piękny, intensywny kolor, są lśniące i puszyste. Dzięki temu ona sama wygląda młodziej. Kobiety upiększone za sprawą kosmetyków przedstawiane są jako osoby atrakcyjniejsze dla mężczyzn, nie mające problemu ze znalezieniem partnera. Są one szczęśliwe, i mogą w życiu osiągnąć wszystko.
.
Reklama odżywczego balsamu do ciała Dove
Kobieta nowoczesna pojawia się również w roli kobiety pracującej. To typ aktywnej zawodowo, przedsiębiorczej, żyjącej intensywnie damy. Jest ona elegancko ubrana, wie, czego chce, stawia sobie konkretne cele, ma określone ambicje i jest gotowa zrobić wszystko, aby je osiągnąć. Charakteryzuje ją perfekcja i pewność siebie. Daleka jest od wizerunku gospodyni domowej. Dążąc do sukcesu. ma styczność z ludźmi, więc nie tylko zarządza i pracuje, ale także dba o swój dobry wizerunek i urodę. Używa więc specjalnych kremów, lakierów na każdą pogodę, podpasek i tamponów, aby „te dni” nie przeszkadzały jej w pracy. Dba o siebie; odżywia się zdrowo i uprawia sporty. Dzięki temu wygląda profesjonalnie.
.
Reklama lakieru do włosów- Taft Ultra
Kobieta nowoczesna często też przedstawiana jest jako obiekt pożądania seksualnego, inaczej kobieta uwodzicielka. Obowiązkowo musi być piękna, pociągająca, seksowna, mieć długie włosy, duże oczy, zmysłowe usta, ładne ręce, długie i zgrabne nogi. Jak wiadomo seks jest najlepszym wabikiem na klienta. Taki wizerunek występuje przede wszystkim w reklamach produktów dla mężczyzn. Atrakcyjna kobieta jest „nagrodą” dla nich, a zarazem symbolem perswazji i skuteczności. Zadaniem kobiety jest więc przyciąganie męskiego wzroku i na tym jej rola się kończy. Występuje ona jako dodatek do produktu. Jej postać nie ma z nim żadnego związku.
.
Reklama samochodu- BMW M3
Kreowanie nie do końca prawdziwego wizerunku płci pięknej jest negatywnie postrzegane przez kobiety. Spoty reklamowe przedstawiają ich fałszywy, bądź też nieskazitelny wizerunek. Panie chcą się upodobnić do bohaterek z reklamy. Natomiast gdy wymarzony wizerunek jest niemożliwy do osiągnięcia są z siebie niezadowolone i czują się niedocenione. Tak czy inaczej spoty reklamowe to sztuka perswazji, która działa na naszą podświadomość. Kiedy widzimy atrakcyjną kobietę automatycznie przypisujemy jej pozytywne wartości, w związku z czym dobrze oceniamy reklamowany produkt.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz