niedziela, 20 kwietnia 2014

Kreatywne billboardy

Billboard zazwyczaj kojarzy się z wydrukowanym, gigantycznym obrazkiem, mało interaktywnym. Przynajmniej tak było jeszcze dekadę temu. Od tego czasu dużo się zmieniło, twórcy prześcigają się w pomysłach wiedząc, że żadna forma ich nie ogranicza. Teraz żeby zainteresować odbiorcę trzeba się wykazać sporą kreatywnością i wyobraźnią. Szczególnie młodzi ludzie, którzy są wychowani w dobie multimediów są publicznością, którą dość trudno czymś zainteresować, a przede wszystkim zaskoczyć.

OBI

Grupa Jung von Matt, która odpowiada między innymi za reklamową stronę niemieckiej sieciówki DIY czyli OBI zastanawiała się czemu reklamy sklepów tego typu, które oferują narzędzia do upiększania naszych domów są wykonane bardzo mało zachęcający sposób i często przy okazji niszczą wygląd całych ulic.
Zaproponowali więc nową formę reklam OBI - „ Renovated Billboards” polegającą na odnawianiu dosłownie kawałka jakiegoś budynku w celu pokazania na co stać produkty OBI.

Firma odpowiadająca za tą innowacyjną formę billboardu opisując proces tworzenia mówiła iż było to nie małe wyzwanie, gdyż szukali domów różnego typu o różnych fasadach i z różnymi niedoskonałościami, przez co do każdego musieli podchodzić indywidualnie, używając innego typu materiałów.





Zazwyczaj kampania spotykała się uznaniem ale zdarzały się i słowa krytyki. Niektórzy uważali, ze zamiast upiększać okolicę takie formy ją szpecą, ponieważ powinno się odnowić cały dom a nie tylko kawałek budynku.

Lemon & Paeroa

Firma L&P z Nowej Zelandii też wykazała się pomysłowością i zainwestowała w interaktywną reklamę, która jest o wiele lepsza od tych typowych, statycznych, ponieważ łączy ludzi. Przechodnie  mogli poczuć trochę lata, (które kojarzy się z produkowanym przez L&P napojem)z rozwieszonych po mieście billboardów można było zerwać sobie parę żółtych japonek albo plażowych ręczników.



Minimalizm

Ciekawym rozwiązaniem jest łączenie reklamy z jakąś formą użyteczności i praktyczności . Twórcy z „Love Designs” z Menchesteru stworzyli minimalistyczne billboardy połączone z funkcjonalnością. „W dzisiejszym świecie reklamy są wszędzie więc musieliśmy być bardzo bardzo kreatywni by nas zauważono.” - mówią . Ich praca nie poszła na marne, ponieważ produkt przyciąga uwagę, nie niszczy wyglądu okolicy oraz niesie ze sobą jakieś przesłanie. Co pokazuję, że reklama może też spełniać ważniejsze role niż tylko zachęcać do zakupu.







Apolosophy

Szwecka firma kosmetyków Apotek Hjärtat stworzyła nową linie produktów do włosów – Apolosophy. By zareklamować tą nowość ich billboard został umieszczony na jednym z peronów w Sztokholmie. Nadjeżdżający pociąg wprawia w ruch lśniące włosy modelki na ekranie, oprócz tego w przerwach między pociągami interaktywna modelka okazjonalnie mruga lub uśmiecha się. Niewątpliwie taka forma przyciąga uwagę przechodnia. Jest to świetne połączenie technologi z prostym pomysłem. Zaciera pewną linię pomiędzy reklamą a środowiskiem. 
Początkowo billboard miał stać tylko przez jeden dzień ale w związku z dużym zainteresowaniem pozostawiono go dłużej. 


Brak komentarzy: