piątek, 4 kwietnia 2014

Specyfikacja cech gadżetów reklamowych - badania cz. 2

informacja-gospodarcza.czest.pl
Wiemy już jak powinien wyglądać pożądany gadżet reklamowy, jakie cechy dany produkt powinien posiadać. Kompilacja odpowiednich czynników połączona z odpowiedzią na potrzeby klientów zawarta w takim upominku może stać się kluczem do marketingowego sukcesu firmy. Jak zatem rozróżnić wymagania odbiorców względem gadżetów reklamowych by jak najbardziej sukcesywnie realizować politykę reklamową firmy i przede wszystkim - zarabiać.


Grupa ekspertów Conquest Consulting przeprowadziła badania wśród 100 przypadkowo dobranych osób dotyczące gadżetów reklamowych. Jasno wynika z nich w co naprawdę warto inwestować, jak docierać do potencjalnego klienta oraz czego absolutnie należy unikać by nie doprowadzić swojej firmy na skraj marketingowej przepaści.

Ponad połowa ankietowanych przyznała, że wciągu ostatniego roku otrzymała maksymalnie 5 gadżetów. Zdecydowanie większą ilość - bo ponad 20 - deklarowało jedynie 5,1 % przebadanych osób.

Z pytania: z ilu gadżetów Pan/Pani skorzystał/a? wynika zależność, według której można przyjąć iż im więcej gadżetów dostajemy tym z większej ich ilości faktycznie korzystamy.

Ankietowani zapytani o czas użytkowania danego gadżetu przyznali odpowiednio:


  • ok. 28% krócej niż miesiąc
  • ok. 29 % od 1-6 miesięcy
  • ok. 27% od 7-12 miesięcy
  • ok. 17 ponad rok


Wynika z tego, że ponad 40 % ankietowanych deklaruje użytkowanie otrzymanych przedmiotów ponad pół roku.

Kolejne pytanie: Czy potrafi Pan/Pani wymienić nazwę firmy? pokazało, że wśród firm najczęściej wymieniano przedsiębiorstwa farmaceutyczne, instytucje finansowe oraz producentów żywności. Liczba zapamiętanych nazw firm rośnie wraz z ilością otrzymanych gadżetów.

Aż 65% ankietowanych przyznało,  że nigdy nie nawiązało współpracy z daną firmą.  Jednak 35% przynajmniej raz zakupiło produkt przedsiębiorstwa którego gadżet otrzymało.

Cechą gadżetu, która najbardziej zachęca do jego wykorzystania jest funkcjonalność. Na drugim i trzecim miejscu plasują się odpowiednio wysoka jakość oraz typ gadżetu. Ankietowani najmniej cenią sobie ekologiczność produktów.

Najbardziej zniechęca ankietowanych do użytkowania upominku brak jego funkcjonalności. Wbrew pozorom samo logo firmy umieszczane na produkcie nie ma dla nich w tym wypadku znaczenia.

Przejdźmy do cech wyróżniających gadżety w postaci ubrań. Zniechęca do ich założenia najczęściej niski komfort noszenia oraz niska jakość materiału i wykonania. Wśród najmniej istotnych kwestii wpływających na użyteczność upominku ankietowani wskazują niezgodny z trendami krój odzieży.

Badani wśród preferowanych gadżetów reklamowych wskazują pendrive'y, kubki oraz dodatki do sprzętu elektronicznego zaś najmniej oczekiwanym upominkiem jest smycz, brelok czy właśnie odzież.

Wyżej wymienione dane wskazują na co konsumenci zwracają szczególną uwagę w ramach otrzymanych upominków. Ślepy wybór danych produktów przez firmę czy kierowanie się tylko aspektem finansowym może przynieść tu odwrotny do zamierzonego skutek. Powyższe wyniki mówią,  że gadżety reklamowe mogą stać się potężnym orężem w ręku firmy, która skrupulatnie analizując panujące trendy oraz oczekiwania odbiorców może uczynić z nich niewątpliwy atut.



źródło : conquest.pl

1 komentarz:

Joanna Zadrożna pisze...

Mi najbardziej podoba się jako element personalizacji to grawerunek laserowy. Zawsze najlepszą jakość grawerowania uzyskuję u https://www.maxsc.com.pl/ więc wiem jak bardzo ważne jest dbanie o szczegóły w gadżetach reklamowych.