wtorek, 22 kwietnia 2014

Public Relations w modzie.

Każdy bez wyjątku chociaż w jakimś stopniu interesuje się tym co na siebie zakłada. W końcu dosyć istotnym punktem jest dobrze wyglądać, ponieważ pierwsze dobre wrażenie to podstawa. Inni z drugiej strony inspirując się modą, odnajdują w niej pasję, przyjemność i pracę. Nie ma nic tak dobrze prosperującego jak wielkie domy modowe np. Chanel, której założycielka, Coco Chanel, rozpoczęła pracę już w XX wieku.

Nikt nie myśli i nie zastanawia się jak tego typu przedsiębiorstwa tak dobrze utrzymują się na rynku mimo wielu kryzysów, oczywiście za wszystkim stoją konsumenci, ale żeby ich przez tak długi okres czasu utrzymać w dobrych stosunkach to już inna bajka.

Public Relations ewoluował od małego ratlerka to wielkiego bernardyna. Prężnie rozwijająca się dziedzina znalazła zastosowanie nawet w trudach życia codziennego. I to właśnie eksperci ds. public relations zajmują się wszystkim bym dom mody utrzymywał się na poziomie. Ich zadania nie wiele się różnią niż te, które wykonuje się w innych firmach, jedynie to, że wszystko jest powiązane z modą. Oni utrzymują dobre relacje z mediami, które są w stanie zbudować markę od podstaw, oni trzymają stały kontakt z konsumentami, ambasadorami oraz osobistościami. Więcej informacji na ten temat można znaleźć poniżej.


Zakres działań oraz narzędzia używane w fashion PR nie różnią się zasadniczo od tych stosowanych PR. Tak samo, jak w przypadku każdej innej branży, niezbędną okazuje się tu doskonała znajomość rynku i jego specyfiki, a także sprawne poruszanie się w środowisku ekspertów. - Łukasz Majewski (opiekun kierunku Nowy Public Relations w Wyższej Szkole Europejskiej)


(zdjęcie z bloga  http://fashionprgirl.pl/)

Blog Fashion PR Girl prowadzony jest przez Aleksandrę Kaźmierczak specjalistkę ds. public relations 
w jednej z krakowskich agencji interaktywnych, zajmującej się w dużej mierze modą. Na jej stronie można znaleźć case study, informacje o najważniejszych imprezach związanych z modą, ale również porusza ona istotne kwestie dotyczące samych działań podejmowanych w ramach PR, tj. :



W Internecie można znaleźć wiele blogów dotyczących public relations w różnych dziedzinach, które niejednokrotnie są lepszą bazą wiedzy niż książki. Modowy PR buduje relacje z mediami i z ambasadorami marki oraz lokowaniem produktu. Tak samo jak w zwykłych przedsiębiorstwach eksperci w tej branży organizują pokazy mody, eventy, dni otwarte i show roomy. Mimo iż wiele zadań różni się, dotyczą innych rzeczy to najważniejszym punktem jest zdobycie i utrzymywanie dobrych stosunków z odbiorcami.

Brak komentarzy: