"Nie
możesz mówić, że twoja firma jest świetna, jeżeli nie jest
świetna w marketingu"
Polly La Barre
Polly La Barre
Trudno
jest obecnie znaleźć firmę, która nie korzysta z jakichkolwiek
form promocji. Czyli, mamy jakiś produkt ( materialny lub
niematerialny), trzeba poinformować ludzkość o tym, że on jest.
To jedna z podstawowych funkcji marketingu. Bez tego nie mamy szans
żeby ludzie byli zainteresowani oferowanym przez nas produktem. W
XXI wieku w dobie, gdy górę nad światem przejmuje internet i jego
szeroki wachlarz zastosowań. Pojawił się nowy rodzaj marketingu, z
wykorzystaniem właśnie tego nowoczesnego medium. Nosi on nazwę e-
marketing.
Co
to jest „ e- marketing” ?
E- MERKETING -
forma
marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World
Wide Web). Służy do przesłania informacji marketingowej i
pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede
wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów
wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne,reklamy serwisów
społecznościowych , interstitial, ogłoszenia reklamowe w
Internecie, sieci reklamowe oraz e- mail marketing, łącznie z
e-mail spam.
E-marketingu kiedyś ?
O internetowym marketingu możemy mówić mniej więcej od 1990 .Dział marketingu internetowego rozpoczął się dokładnie w 1994 roku , kiedy to HotWire sprzedał pierwszy banner reklamowy. Pieniądze wydawane na reklamę w Internecie przez firmy i korporacje w USA wzrosły do $7.1 miliarda w 2001 roku (około 3.1 procent wszystkich wydatków na reklamę) Wtedy były to proste oparte na tekście strony internetowe oferujące produkty, bądź informacje. Z czasem, marketing internetowy ewoluował w coś więcej niż tylko sprzedaż informacji.
E- marketing dziś ?
Obecnie sprzedaje się również przestrzeń reklamową, programy, modele biznesowe i wiele innych produktów i usług. Na świecie, firmy takie jak Google, Yahoo, MSN a w Polsce – Onet, Wirtualna Polska , Interia, o2– te portale jako pierwsze wytyczyły szlaki w reklamie internetowej i dały szanse małym reklamodawcom, oferując reklamę lokalną małym i średnim przedsiębiorstwom. Zwrot z inwestycji się zwiększał tak jak i dostępność do tej formy reklamy. Taka forma marketingu , pozwala każdemu z dobrym pomysłem, produktem bądź usługą na dotarcie największej grupy odbiorów. Tradycyjne reklamy przestały być już tak skuteczne, radio, telewizja, prasa zostały wyparte przez nowe medium jakim jest właśnie internet.
E- Marketing vs. Marketing Tradycyjny
Marketing wirtualny to po pierwsze większy zakres możliwości, łatwiejsze i szybsze kontaktowanie się z klientem. Kontakt z klientem przez Internet, charakteryzuje się większą indywidualność procesu zakupowego, dopasowania oferty do klienta, zbudowania długotrwałej relacji na linii klient-sprzedawca. Tak szerokiego wachlarza możliwości nie daje nam marketing tradycyjny. Przy tej formie marketingu kontakt z klientem jest raczej jednostronny, a ich ilość jest znacznie mniejsza niż w przypadku marketingu internetowego z tego prostego powodu, że dostęp do internetu ma już praktycznie każdy czego nie można powiedzieć mając na myśli zainteresowanie tradycyjnymi środkami przekazu. Kolejną znacząco różnicą są koszta, z wykorzystaniem internetu są one znacznie, znacznie niższe. I tak można by jeszcze wyliczać, jednak bilans i tak się nie zmieni. Marketing internetowy jest pod wieloma względami po prostu chętniej wybieraną formą rozreklamowania swojego produktu bądź też firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz