Reklamy
billboardowe, mają przyciągnąć wzrok na krótką chwilę, gdy
jedziemy samochodem. A co
zatrzyma na te sekundy nasz wzrok? Chwytliwe hasło i znana i
najlepiej ładna osoba.
Termin
określa też nośnik
reklamy,
będący dużą, często oświetloną tablicą
reklamową,
umieszczaną na budynkach lub na specjalnie przystosowanych do
tego słupach.
Najpopularniejsze
formaty nośników sieciowych (tj. standaryzowanych)
stosowane w Polsce to:
- billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski, eurobillboard);
- billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 4x3 metry;
- billboardy/freeboardy 18 m² o formacie 6x3 metry;
- billboardy/freeboardy 36 m² o formacie 12x3 metry;
- billboardy/freeboardy 48 m² o formacie 12x4 metry;
- citylighty 1,2x1,8 na wiatach przystanków miejskich;
- inne citylighty 1,2x1,8 – naścienne, wolnostojące, na latarniach;
- billboardy 6 m² (aktualnie spotykane w metrze).
Jadąc trasą szybkiego ruchu
przeważnie zwracamy uwagę tylko na znaki i sytuację na drodze.
Reklamy billboardowe wpisują się tak jakby w znaki drogowe, gdy są
dobrze wyeksponowane i wpadające w oko, od razu je zauważamy.
Idealny billboard to kolorowe zdjęcie z kimś lub czymś ładnym i
krótkie acz treściwe, tudzież zaskakujące hasło, takie które od
razu zapadnie nam w pamięć.
Dobrym chwytem marketingowym jest też
nic nie mówiące zdanie, często zdarza się tak, że nasza
ciekawość sama zaprowadzi nas do odpowiednich źródeł widząc
taką reklamę. Jesteśmy łasi na inność. Dobrym przykładem
będzie billboard, który zawitał na polskich drogach bardzo
niedawno
– LUXTESTER-.
Przedstawia on jedynie przystojnego i
dobrze ubranego mężczyznę z kieliszkiem prawdopodobnie alkoholu.
Billboard nie przedstawia nic więcej poza modelem i podaną poniżej
stroną internetową. Skusiłam się od razu, by zajrzeć na tą
stronę i dowiedzieć się czegoś więcej. Jest to reklama
potencjalne najlepszej pracy w Polsce, czyli praca dla ludzi którzy
znają się na jakości hoteli, jedzenia, spa etc. i potrafią
dokładnie opisać co im się podobało,a co zupełnie nie przypadło
im do gustu. Praca polega na sprawdzaniu jakości miejsc w Polsce,
takich jak restauracje, hotele. Hasło i piękny model, są, zatem
duży odzew i odwiedziny strony również są na wysokim poziomie.
Ciekawość to jeden z ważniejszych czynników, który nas przyciąga
do danego produktu, gdy jej nie ma to oznacza, że reklama nie
dotarła do nas, lub że dotarła, ale nie została zapamiętana,
prawdopodobnie nie była tego warta.
Drugim czynnikiem, który musi być
spełniony podczas tych kilku sekund, gdy zauważymy reklamę to
szok. Jeśli damy się zaszokować to z pewnością nasz mózg
zapamięta to co było podane w reklamie. Bardzo popularne są
kampanie lub ogłoszenia dotyczące wypadków samochodowych,
zmniejszania prędkości na drodze czy zwrócenia uwagi kierowców na
większą ostrożność podczas jazdy. Co najlepiej pobudzi
rozpędzonego kierowcę do myślenia? Obraz tragicznego wypadku lub
bardzo sugestywnie przedstawiony billboard dotyczący skutków
zawrotnej prędkości i nieostrożności.
Kolejnym czynnikiem jest innowacyjność,
pokazanie już znanych nam firm, tematów w zupełnie innym świetle.
Odejście od szablonowych reklam to krok w dobrą stronę jeżeli
wiemy jak to zrobić w odpowiedni sposób. Warta uwagi jest firma
FedEx, przewozi ona przesyłki, listy itp. Ludzie od reklamy
postawili na widoczność i zabawę. Postanowili postawić reklamę
tusz przy drogach o dużym natężeniu ruchu, gdzie kierowcy nie tylko
je widzą,ale również mogą wejść z reklamą w swoistą
interakcję.
To tylko nieliczne przykłady reklamy
billboardowej, reklamy która obrazem przekazuje miliony słów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz