Wszystkie elementy reklamy są skomponowane w taki sposób,
aby przyciągnąć naszą jakże cenną uwagę. Na samym początku przekaz powinien
zawierać jakiś chwytliwy tekst, coś co nas zainteresuje, zaintryguje, a tym
samym wzbudzi naszą ciekawość. W marketingu nie sprawdzi się powiedzenie
„nieważne jak zaczynasz – ważne jak kończysz”. Musimy zachęcić widza, aby
został z nami do końca i zobaczył cały przekaz. Dlatego tak ważny jest sam
początek.
Wyłączne złapanie rybki na haczyk to jednak nie koniec
naszych zmagań. Teraz trzeba w jakiś sposób wyłowić naszą „ofiarę”. W reklamie
bardzo dobrze sprawdza się slogan, atrakcyjne hasło, które zostanie w pamięci
odbiorcy, najlepiej jak najdłużej.
Nowe = atrakcyjne.
Sklep Lidl stworzył stały wariant reklamy: „Nowości Lidla na weekend!”. Każdy przekaz stawia na nowość. Przeglądając spoty, można usłyszeć charakterystyczne hasło: „Zobaczmy co dzisiaj nowego”. Sama ciekawość odbiorcy sprawi, że będzie chciał zobaczyć coś, czego wcześniej jeszcze nie było.
Sklep Lidl stworzył stały wariant reklamy: „Nowości Lidla na weekend!”. Każdy przekaz stawia na nowość. Przeglądając spoty, można usłyszeć charakterystyczne hasło: „Zobaczmy co dzisiaj nowego”. Sama ciekawość odbiorcy sprawi, że będzie chciał zobaczyć coś, czego wcześniej jeszcze nie było.
„Uczucia smakują bardziej, gdy się nimi podzielisz”.
Powyższa fraza została wykorzystana przy promocji wafelków Góralki. Taki rodzaj
hasła oddziałuje na nasze emocje i uczucia. Kupując Góralka, aż mamy ochotę
podzielić się nim z innymi.
„Just do it!”.
Slogan, który każdy powinien chociaż kojarzyć. Co reklamuje? Oczywiście Nike. „Just
do it!” to pewien rodzaj rozkazu, „po prostu ZRÓB to!”. Zanim pojawi się
centralny “Just do it!”, ukazują się też inne komendy, przykładowe: „Just kick
it!”, „Just bounce it!”, „Just spike it!”, „Just zap it!”, “Just flip it”.
Korzystna reklama.
Geriavit Pharmaton zaproponował hasło: „Małe wsparcie dla mnie i duża radość
dla nas”. Przekaz ten podkreśla korzyści jakie niesie ze sobą stosowanie powyższego
produktu. Odniesiono się również do emocji. Geriavit Pharmaton nie tylko
polepsza naszą witalność, ale korzystanie z niego przynosi też radość. Jeden
produkt, a tak wiele dobrodziejstw.
Czasami jednak słowa w reklamie są zbędne. Obraz ma
niesamowitą moc wzbudzania emocji i zapadania w pamięci, dlatego nieraz warto
lepiej coś pokazać, niż o tym mówić. Przy doborze ilustracji wszystko jest
ważne, począwszy od barw, kształtów, przez ruch, aż po sam montaż, efekty
specjalne i komputerowe oraz animacje. Równie mocno oddziałuje na nas dźwięk,
muzyka, piosenka. Dlatego reklama często promuje produkt śpiewając o nim, niż
mówiąc. Chwytliwa melodia + tekst, może dać gwarancję zachowania w naszej
głowie reklamowanego towaru.
Nieodłącznym elementem przekazu reklamowego jest znak, który
pozwoli nam zidentyfikować daną markę, czy też firmę. Rozpoznawalność jest
celem, jaki chce osiągnąć nadawca reklamy. Każda szanująca się firma umieszcza
w przekazie swoje logo, po to, by zapaść w pamięci odbiorcom, a tym samym
potencjalnym klientom. Przecież konsument musi wbić sobie w głowę markę, po
którą sięgnie będąc w sklepie.
Ludzie nawet nie zdają sobie sprawy jak często łapią się na
haczyk reklamodawców. Może to czasem i lepiej. Żyjąc nieświadomie, żyje się łatwiej
i dużo lżej. Wciąż więc możemy sobie wmawiać, że nasz zakup był przemyślany i
nic zewnętrznego na nas nie wpłynęło. To była tylko i wyłącznie nasza
wewnętrzna decyzja.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz