Jak stworzyć zapadającą w pamięć, niebanalną i jednocześnie łatwą w odbiorze reklamę? Czy jest to w ogóle możliwe? Okazuje się, że tak. Wydaje się, że producenci spotów popularnych piw opanowali tę sztukę do perfekcji.
„Wywarzony z natury”, „odpowiada każdemu”, „występuje w puszczy”, „czeka na polanie”, „wieczorem podchodzi bardziej”. Któż nie kojarzy tych haseł?
Reklamy piwa Żubr, bo właśnie o nich mowa, są oryginalne i wymowne. Opierają się na grze słów. Wszystkie utrzymanie są w konwencji programu przyrodniczego. Przedstawiają scenerię puszczy, gdzie w naturalnym środowisku występują żubry. Każdy spot zarysowuje pewną sytuację związaną z życiem tychże, jakże majestatycznych, zwierząt. Zestawienia słów, podsumowujące reklamę, mają znaczenie adekwatne zarówno do tego co przedstawiono w spocie, jak i są używane w innym kontekście, związanym ze spożywaniem piwa.
https://www.youtube.com/watch?v=P3tkWRuOa1E
https://www.youtube.com/watch?v=xFnZdncbEjY
Reklamy Żubra nie są jedynymi reklamami piwa, opierającymi
się na zabawie słownej.
„Wojak – idzie do cywila” to kolejny z serii oryginalnych spotów.
Słowa klucze tutaj to wojak oraz cywil. Ważnym elementem reklamy są maszerujące
butelki, które już na pierwszy rzut oka, wywołują jednoznaczne skojarzenie z
wojskiem. Hasło jednak mówi o „pójściu do cywila”, czyli ,w domniemaniu, o
odpoczynku, relaksie przy butelce dobrego trunku.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,11254975,Pilkarskie_slawy_w_reklamie_piwa_Tyskie.html
|
http://www.money.pl/d/popup.htm?http://static1.money.pl/i/h/89/b260185.jpg
|
Prawdziwą perełką wśród reklam był spot piwa marki Okocim z 1994r. Kampanię reklamową prowadzono tylko w prasie i radiu. Nie umniejszyło to jednak jej popularności.
Reklama ta powstała w czasach, gdy nie można było reklamować alkoholu, a słowo „piwo” w kampaniach reklamowych należało do słów zakazanych. Tak powstał slogan „Mariola Okocim spojrzeniu” oraz cały tekst, który w postaci krótkiej piosenki emitowano w radiu.
Piwne oczy Marioli, jęczmień i „gęste liście chmielu” jednoznacznie wskazywały, jaki napój jest reklamowany. W ten sposób autorom udało się obejść cenzurę, czyniąc jednocześnie reklamę unikalną.
Nie jest jednak jedyna nietuzinkowa reklama Okocimia. W kolejnej twórcy wykazali się dużym poczuciem humoru, pokazując, że Okocim Mocne, nie jest dla każdego. :)
Nie jest jednak jedyna nietuzinkowa reklama Okocimia. W kolejnej twórcy wykazali się dużym poczuciem humoru, pokazując, że Okocim Mocne, nie jest dla każdego. :)
http://www.youtube.com/watch?v=OlVNzgS-AEo
1 komentarz:
Reklamy piwa wbrew pozorom mają bardzo ciekawą budowę. Ich twórcy często stosują ciekawą grę słów, tak jak napisałaś. W znacznym stopniu lepiej ogląda się reklamę piwa z mądrym tekstem, niż reklamę lekarstw z widocznym gołym okiem ustawianiem wypowiedzi a nawet poruszania się. W tych reklamach, które zaprezentowałaś często tego nie ma.
Prześlij komentarz