czwartek, 24 kwietnia 2014

Jak promować przedszkole - charakterystyka działań promocyjnych


Aby przedszkole było najęściej wybierane w lokalnym
środowisku musimy zadbać o jej odpowiedni wizerunek. Oto kilka podstawowych zasad public relations, które powinien przestrzegać menadżer oświaty :

Zasada 1.
Dbaj o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym. Jest to zasada podstawowa.
Należy dbać, aby o naszym przedszkolu mówiło się dobrze. Za wszelką
cenę trzeba unikać żnego rodzaju afer i niedomówień. Jeżeli jednak zdarzy się coś złego co może rzutować na opinię naszego przedszkola należy np.: zwołać konferencję prasową, udzielić wywiadu lokalnej gazecie, przedstawić
swoją wersję wydarzeń.
Zasada 2.
Przedszkole musi się czymś wyróżniać w środowisku na tle innych placówek
oświatowych. Mieć swoje charakterystyczne oblicze, swój styl. Na przykład przedszkole jest znane w okolicy z tego, że preferuje wychowanie przez uczestnictwo w kulturze, organizuje wycieczki do teatru, spotkania z artystami i twórcami, rozwija edukację teatralną (małe formy teatralne).
Zasada 3.
Wykorzystaj naturalne cechy Twojego przedszkola:
Na przykład jej historyczne walory, bogate tradycje, albo nazwiska słynnych absolwentów, walory środowiska przyrodniczego itp. O tym wszystkim co wyróżnia przedszkole, środowisko musi być obszernie i nieustannie
informowane.
Zasada 4.
Wykorzystaj lokalne media, aby o Twojej placówce mówiło się nie tylko dobrze, ale również wyczerpująco i często.
Zasada 5.
Wszyscy pracownicy przedszkola poczynając od dyrektora muszą odnosić się
do dzieci, rodziców i innych osób, zawsze życzliwie i z kulturą. Dyrektor przedszkola powinien być znany nie tylko z tego, że jest świetnym menadżerem, ale również człowiekiem wielkiej kultury, z szacunkiem traktującym każdego, z kim się spotyka. Opanowany a jednocześnie przystępny.
Zasada 6.
Szczególnie ważna jest postawa pracowników „pierwszego kontaktu”.
W przedszkolu jest to najczęśiej osoba z personelu administracyjno–obsługowego (intendentka, pomoc nauczycielki). Z nimi najczęściej spotyka się, zanim dotrze do dyrektora, klient przedszkola (czyli potencjalny odbiorca proponowanej przez naszą placówkę usługi edukacyjnej).
Zasada 7.
Bardzo ważna jest również estetyka otoczenia i wygląd zewnętrzny budynku. Zadbana, kolorowa elewacja, kwietniki, czysto dookoła budynku.
Zasada 8.
Upowszechniaj informacje o twoim przedszkolu.
Może to mieć żną formęplakat

Brak komentarzy: