Zapraszam do zapoznania się z
kolejnymi sposobami, które pomagają producentom wyrobów
tytoniowych w ominięciu prawnego zakazu reklamowania ich towarów.
Liczy się wygląd zewnętrzny.
Wygląd paczki papierosów sam w sobie
jest reklamą. Producenci wymyślają opakowania, które mają
przykuwać uwagę, szczególnie kobiet i młodzieży. Wygląd ma
ogromne znaczenie w strategii sprzedaży. Spośród dziesiątek, klient ma zwrócić uwagę na konkretną markę papierosów.
Nie dziwią więc nawiązania wyglądu na przykład do męskich
perfum. Liczy się wszystko – wielkość, kolory, kształt czy
motywy. Efektowny wygląd paczki ma świadczyć o tym, że palenie jest
modne.
źródło: wirtualnemedia.pl
Udział w imprezach masowych.
Innym sposobem na reklamowanie wyrobów
tytoniowych jest udział w imprezach masowych, w których udział
biorą tysiące ludzi, także palacze. Na wielkich imprezach, jak na przykład festiwale: Open'er i Przystanek Woodstock,
producenci papierosów rozkładają swoje stanowiska, aby zachęcać
do kupna ich produktów. Podczas takich eventów często organizowane
są promocje. Na przykład na wspomnianym Woodstocku swoje stoisko
miała marka Lucky Strike. Przy zakupie papierosów i wzięciu
udziału w ankiecie można było dostać zapalniczkę bądź... drugą
paczkę. Takie rozwiązania są wykorzystywane bardzo często. Dzięki
nim dana marka papierosów ma się dobrze kojarzyć, aby uczestnik
festiwalu, gdy będzie już w sklepie, sięgnął właśnie po daną
markę.
Troska o zdrowie klienta.
Producenci wyrobów tytoniowych prowadzą również działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. wspierając organizacje zdrowotne i sponsorując różnego rodzaju kampanii prospołecznych. Koncerny tytoniowe przedstawiają siebie jako troszczące się o tych, którzy ponoszą pośrednie i bezpośrednie szkody związane z ich produktami. Zapewniają sobie uwagę mediów i ukazują się w pozytywnym świetle. Nie tylko kreują swój fałszywy wizerunek, lecz również zyskują możliwość wywierania wpływu na grupy decyzyjne. Przykładowo, zwalczanie przemytu i podróbek, chroni interesy firmy, a także umożliwia nawiązanie korzystnej współpracy.
Czy zakazy mają sens?
Jak widać prawo obowiązujące w
Polsce ma wiele luk, z czego korzystają producenci wszelkich wyrobów
tytoniowych. Czy w obawie o zdrowie swoich obywateli, władze naszego
państwa powinny zaostrzyć regulacje prawne dotyczące reklamowania
papierosów i pochodnych? Czy w ogóle zakaz reklamowania papierosów
ma sens? Mało prawdopodobne, że osoby palące rzucą nałóg, jeśli
wszystkie wymienione wyżej praktyki zostaną zakazane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz