wtorek, 22 kwietnia 2014

Jak napisać dobrą reklamę?

Reklama jest kontrolowaną komunikacją, stosowaną przez producenta lub sprzedawcę w celu takiego poinformowania klienta, aby wzbudzić jego zainteresowanie i nakłonić go do kupna. Jej zadaniem jest zwiększenie sprzedaży.

Jak więc napisać dobrą reklamę?

Portal www.jaknapisac.com podaje kilka prostych wskazówek, żeby powstała dobra reklama prasowa.


Po pierwsze - reklama powinna wyróżniać się na tle konkurencji! 

Robi się to za pomocą umieszczania loga, charakterystycznego koloru czy często używanych słów przez reklamodawców, które nie jest podobne do żadnego innego produktu. Wtedy odbiorcy bardzo szybko łączą reklamę z danym produktem i chętnie skuszą się na jego zakup. 





Po drugie - dobry nagłówek!

Powinien on być przede wszystkim dobrze widoczny i powinien zawierać wszystko to, co jest głównym zadaniem danego produktu. Najczęściej dobry nagłówek mówi o korzyściach jakie będzie miał konsument, jeśli zgodzi się kupić dany produkt. Nagłówek musi przykuć uwagę odbiorcy i zachęcić go do zapoznania się z całym przekazem.

Po trzecie - możesz zamieścić także reklamę drugiego produktu, który jest uzależniony od głównego towaru!


Jeśli masz na to miejsce zareklamuj także drugi wyrób twojej firmy. Przecież jak już kupujesz jedną rzecz do może ci się przydać coś, co ułatwi ci korzystanie z tamtego produktu.

Po czwarte - powołuj się na znane marki!


Można wykorzystywać opinie konsumentów o danym produkcie. Jeśli są one pozytywne, przekaż to w reklamie. To bardzo częsty zabieg, bo przecież skoro ktoś już to ma i działa bardzo dobrze, to przecież u mnie będzie tak samo.

Po piąte - nie używaj przymiotnika "najlepszy"!

Klienci już są uodpornieni na wszystko co jest najlepsze. Zamiast słów użyj obrazu. Przecież w reklamie to jest najważniejsze - pokaż, że dany produkt jest najlepszy.

Po szóste - pokaż zysk klienta po zakupie!

Przekaż odbiorcy dlaczego musi mieć ten produkt, co na tym zyskuje, jaki będzie efekt, kiedy zastosuje dany produkt. Pokaż wszystkie korzyści, bo przecież liczy się końcowy efekt.

Po siódme - dobierz odpowiedni język!

Przekaz musi być zrozumiały dla każdego odbiorcy. Stosuj więc prosty język, łatwe do zapamiętania zwroty i najczęściej używane wyrazy.



Po ósme - unikaj wulgaryzmów!

Występowanie wulgaryzmów bardzo często odstrasza odbiorców. W reklamie unikaj także żartów, ponieważ mogą zostać odebrane na poważnie i odstraszy to potencjalnych kupców. Nie używaj nawiązań do seksu (chociaż to jest często wykorzystywane w niektórych reklamach). 

Tak może wyglądać zła reklama:



Po dziewiąte - interesująca treść!

To co napiszesz w reklamie musi być bardzo interesujące. Odbiorca musi chcieć przeczytać to, co mamy mu do powiedzenia. Jeśli zaczniesz zanudzać go jakimiś wywodami pewnym jest, że nie kupi danego towaru.

Po dziesiąte - ubierz wszystko w ładną grafikę!

Nic tak nie przykuwa uwagi jak dobre zdjęcie, dobry obraz. Często to właśnie on zostaje w naszej pamięci na dłużej. I to właśnie szata graficzna powinna być tak dobrana, żeby jednoznacznie wskazywać właśnie na dany towar.



Po jedenaste - podaj cenę produktu!

W wyobraźni klientów często cena ustalana jest na podstawie reklamy. Warto więc podać cenę w swoim spocie, żeby klienci sami nie musieli jej zmyślać. Coś, co jest dobrze zareklamowane, wcale nie musi być drogie.

Brak komentarzy: