CHAMLETY
źródło: facebook.com/chamlety |
NOC REKLAMOŻERCÓWJednak w internecie można odnaleźć (a swego czasu można też było na Polsacie po godzinie 22:00*) reklamę, która rozbawi. Nawet jeśli jest niesmaczna, to na prawdę pokazuje ludzką kreatywność, a najwięcej tego typu reklam ujrzymy na... Nocy Reklamożerców. Reklama jawi się nam jako forma rozrywki. Ma więcej fanów, niż niejeden maraton komediowy. A dlaczego? Bo jest dobra. Jeśli nie mieliście okazji jeszcze wybrać się do Multikina na Noc Reklamożerców to polecam. Festiwal ze względu na swój charakter jest dostępny dla widzów, którzy ukończyli 18 rok życia. Wydarzenie jest przygotowywane bardzo starannie, reklamy z całego świata przechodzą dużą selekcje, a samo wydarzenie jest unikalne w skali światowej. Ma za zadanie bawić i pokazać nam to, czego nie zobaczymy w telewizji. No bo kto by pomyślał, że..
(tłumaczenie: "Ludzie zawsze tańczą do muzyki ze swojej młodości"
"Więc wiesz co na Ciebie czeka"
"Zacznij pić mleko teraz")
MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL REKLAMY
źródło: google grafika |
Może dlatego, że jesteśmy zazdrosnym narodem w 2011 miała miejsce 7 edycja, Polskiego Festiwalu Reklamy. Była to chyba ostatnia z cyklu. Po festiwalu pozostał nam KTR - Klub Twórców Reklamy, organizują oni swoje własne konkursy, pod nazwą Polski Konkurs Reklamy KTR Young Creatives i Cannes Lions. Aktualnie odbywa się YouTube Film Hack, którego nagrodą główną jest wyjazd na wyżej wspomniany festiwal w Cannes.
źródło: http://www.ktr.org.pl/ |
W tym miejscu warto wspomnieć o części "Young Creatives" organizowanej przez KTR. Najlepiej będzie przytoczyć ich własne słowa, zaczerpnięte ze strony internetowej:
Young Creatives to pomysł na największy w Polsce projekt dedykowanych inicjatyw dla młodych pracowników zajmujących się marketingiem i komunikacją oraz studentów. (...)To wyjątkowa idea stawiająca na rozwój i edukację, szeroką wymianę doświadczeń oraz prezentację młodych talentów w Polsce i na świecie.
źródło: http://www.ktr.org.pl/young-creatives/
Po tym co mieliście okazję przeczytać w tym poście, łatwo się zorientować, że Reklama to nie tylko przykry przerywnik w trakcie filmu. To także sztuka, która bawi. Stała się ważną częścią sfery artystycznej i pokazem umiejętności wielu kreatywnych ludzi. No bo kto by nie chciał w telewizji takich reklam, jak prezentowane są Cannes, zamiast słabej reklamy proszku do prania z Hajzerem? No kto?
*Przez pewien okres na antenie stacji Polsat po godzinie 22 można było natknąć się na 8 odcinkowy program pt. Zakazane Reklamy. Prowadzony był przez Arkadiusza Jakubika i prezentował głównie erotyczne reklamy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz