Wielkie,
światowe marki, których loga są sporą, nieuniknioną częścią
dzisiejszej kultury również zmieniały ich wizerunek. Wiązało się
to z odświeżeniem obrazu marki, unowocześnieniem go,
wprowadzeniem firmy w nową erę lub uroszczeniem loga by łatwiej
było je skojarzyć z daną firmą odbiorcy.
Reebok
http://www.graphic-design-blog.com/2014/03/new-reebok-logo.html |
Shell
Logo marki Shell powstało w 1900 roku, był to czarno biały rysunek, stopniowo logo ewoluowało i stawało się czerwone i żółte. Kolory są tak rozpoznawalne oraz kształt jaki firma obrała na swój znak - czyli muszla, ze zrezygnowano z napisu "Shell" i pozostawiono prostą formę.
Apple
Jedna z najbardziej
znanych obecnie marek na świecie czyli Apple również zmieniała
swoje logo kilka razy. Ich pierwsze logo było znacznie bardziej
rozbudowane niż obecnie. Powstało w 1976 roku i przedstawiało
słynną scenę odkrycia grawitacji przez Isaaca Newtona siedzącego
pod jabłonią. Jednak w tym samym roku firma zdecydowała się na
znaczne uproszenie i zredukowała logo do kultowego już dzisiaj
kształtu jabłka w kolorowe paski. Następnie zmieniono tęczowe
pasy na kolor czarny aby wreszcie uzyskać jabłko ze srebrną
poświatą jaka obecnie widnieje na produktach Apple.
http://www.hongkiat.com/blog/logo-evolution/ |
Canon
Pierwsze
logo formy Canon dość drastycznie różni się od obecnego.
Przedstawiało mianowicie buddyjską boginie miłosierdzia siedzącą
na kwiecie lotosu, otoczoną płomieniami. Następnie marka zminimalizowała całość do minimum, zmieniła również napis Kwanon na Canon.
MGM czyli Metro-Goldwyn-Mayer
Amerykańska wytwórnia filmowa, której ostatnia wielką produkcją na duży ekran czyli kolejna część Hobbita cieszyła się ogromnym zainteresowaniem (dopiero co zaprezentowany widzom serial „Fargo” również zyskał wiele głosów uznania od krytyków), może pochwalić się jednym z najbardziej rozpoznawalnych wizerunków na świecie. Chyba każdy kojarzy ich ryczącego lwa, kiedy rozpoczyna się film.
http://www.edgecreativesolutions.com/insights/index.php/brand-evolution-canon/ |
MGM czyli Metro-Goldwyn-Mayer
Amerykańska wytwórnia filmowa, której ostatnia wielką produkcją na duży ekran czyli kolejna część Hobbita cieszyła się ogromnym zainteresowaniem (dopiero co zaprezentowany widzom serial „Fargo” również zyskał wiele głosów uznania od krytyków), może pochwalić się jednym z najbardziej rozpoznawalnych wizerunków na świecie. Chyba każdy kojarzy ich ryczącego lwa, kiedy rozpoczyna się film.
Parę razy logo wytwórni uległo zmianie. Nie były to jednak duże poprawki. Najczęściej zmieniano samego, kultowego lwa. Natomiast tło i reszta detali nie różnią się od prototypu, pomijając chirurgiczne poprawki.
Mozilla Firefox
http://www.extremetech.com/computing/163291-firefox-23-finally-kills-the-blink-tag-removes-ability-to-turn-off-javascript-introduces-new-logo |
1 komentarz:
Mimo to słyszałam, że logo firefoxa to nie lis, tylko panda mała, bo firefox to po angielsku właśnie panda mała :)
Prześlij komentarz