Słyszeliście o Piwie Kąpielowym? Tak, dokładnie- PIWO KĄPIELOWE! Ja też nie słyszałam, a to dlatego, że marketing i reklama firmy produkującej ten płyn do kąpieli postawiła na tanią jednorazówkę na rynku, a nie na stabilna markę.
Etykieta butelki wygląda, rzeczywiście jak z piwa, ale takiego za 1,89 zł. Samo opakowanie identyczne jak butla po oleju roślinnym lub żywcem zabrane z magazynów producenta taniego wina. I sama reklama, a raczej jej brak powoduje, że nikt nie wie, CO TO WŁAŚCIWIE JEST TO PIWO KĄPIELOWE.
A czym chcę pisać? Mianowicie o tym, że reklama tego płynu mogła wyglądać zupełnie inaczej- dostojnie, niszowo, ekskluzywnie. Nie kojarzyć się z tanim piwskiem w barze, ale z VIPowskim zaproszeniem do chmielowej kąpieli.
Dzisiejsza reklama tego typu produktów winna polegać na odniesieniu do zdrowia, natury i bogactwa. Ważne pytanie, które trzeba zadać przy marketingu produktu to, do kogo owy przekaz ma być skierowany. Przypuśćmy, że kierujemy ją do kobiet. Trzeba zastanowić się jakie skojarzenia rodzi w umyśle kobiety piwo i jak sprawić, by od tego momentu kojarzyło się z czymś subtelnym i budzącym pożądanie (wszak nie wszystkie panie lubią piwo i nie wszystkim jego zapach miło się kojarzy).
Można przecież opowiedzieć o naturalnych właściwościach szyszek chmielowych: aromatycznych, relaksacyjnych i kojących. Kobiety, które są zwykle wzrokowcami, zwracają uwagę na opakowanie, które powinno być dla nich ciemne, stonowane o lekkich refleksach złotego piwnego koloru (kolory elegancji i bogactwa). Informacja i opakowanie są w tej chwili najlepszymi czynnikami do stworzenia marki niszowej, ekskluzywnych, tylko dla wybranych.
Piwo Kąpielowe w moich rozważaniach było jedynie przykładem. Wiele towarów potrzebuje skutecznej reklamy, opierającej się właśnie na zastawieniu ze sobą wielu czynników stanowiących o wyjątkowości produktu. Prezentacja tych produktów powinna od razu mówić odbiorcom: „Witamy wśród VIPów” . Każdy z nas chce czuć się ekskluzywnie, nawet w wannie pełnej chmielowych bąbelków.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz