Reklamowy obraz kobiet, to świat niezwykle prosty. Bardzo schematyczny o stałych motywach występujących w podobnych konotacjach. Istnieje jasny podział na kobiety piękne, młode, seksowne, niewiele mające do powiedzenia. Zwracają na siebie uwagę swoją urodą, są często dodatkiem do mężczyzny. Obok nich mamy do czynienia z kobietami – „kurami domowymi”. Dbają one o dom, są podporządkowane mężowi, ich kariera, rozwój osobisty są pomijane. I kobiety z tej grupy również często nie mają nic do powiedzenia. Wydaje się sprawiać im radość kiedy dzieci brudzą i niszczą swoje ubrania. Zaprzeczeniem tego rodzaju kobiety jest kobieta sukcesu. Ta nie ma czasu na domowe obowiązki, jest skoncentrowana na sobie. Zdaje się być nieomylną i perfekcyjną.
Zapach kobiety
Kobieta w reklamie perfum zawsze jest idealna. Szczupła sylwetka, piękne włosy, seksowne ciało. Często występuje obok niej mężczyzna. W tym wypadku jedynie jako atrybut. Jest właściwie jej dodatkiem, cała uwaga jest skupiona na kobiecie – symbolu piękna.
Pachnące gwiazdy w spotach
Kobiety występujące w reklamach perfum to bardzo często znane aktorki, piosenkarki, modelki. Wynagrodzenia dla nich, to kolosalne sumy. Kobiece zapachy prezentują między innymi : Audrey Tautou dla Chanel, Nicole Kidman także dla Chanel, Monica Bellucci i Charlize Theron dla Diora, Demi Moore dla Heleny Rubinstein, Gwyneth Paltrow dla Este Lauder, Keira Knightly dla Chanel, Scarlett Johanson dla Dolce and Gabbana.
Filmowa reżyseria
Spoty reklamowe realizują nawet światowej sławy reżyserzy. Na swoim koncie mają je na przykład David Lynch, reżyser między innymi psychodelicznego Blue Velvet, Mullholand Drive, Jean Pierre Jeunet autor znakomitej Amelii czy Sofia Coppola reżyserka oscarowego Między Słowami. Reklamy te często obrazem opowiadają krótkie historie, zachwycają pięknymi zdjęciami, światłem. Scenerie reklam są różne – centra miast, dachy drapaczy chmur, pociągi czy sypialnie.
Niespodzianka dla fanów Amelii
Filmowa Amelia Audrey Tautou występuje w reklamie Chanel zrealizowanej przez reżysera Amelii – Jeana Pierra Jeuneta. Miejscem akcji jest Orient Express pędzący do Istambułu. Reżyser w niespełna trzyminutowym „filmie” chce opowiedzieć historię spotkania młodych ludzi. Początkowo gubią się wzajemnie, by w końcu się odnaleźć.
Dźwięki dla zapachów
Muzyka, prócz obsady, to również niezwykle ważny element reklamowych spotów. W reklamie Miss Dior „Cherie” możemy posłuchać Brigitte Bardot – „ Moi je joue”, w spocie dla Kenzo – Amour słyszymy piosenkę Good Friday duetu Cocorosie.
Dobra muzyka, doceniane aktorki i reżyserzy wielkiego formatu tworzą mini filmy, na końcu których zawsze pojawia się marka. Marka znanych projektantów, domów mody. Świat reklamy jest na tyle szybko pędzącą machiną, by skupiać w swych rękach znane gwiazdy i dobrych reżyserów.
Zdjęcia pochodzą ze stron:
pperfumy.pl
kobieta.gazeta.pl
Katarzyna Zielińska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz