czwartek, 10 marca 2011

Strefa bezreklamowa nie istnieje

Mijamy je codziennie idąc do pracy, sklepu, szkoły. Często nawet nie zwracamy już na nie uwagi. Billboardy, ulotki, a także reklamy w prasie, radiu i telewizji nie tylko podczas przerw między programami, ale w filmach również można dostrzec znaczki marek. Jak to wygląda w sporcie? Koszulka jest idealnym miejscem dla reklamodawców. Czy istnieje jakiś znany klub piłkarski, który nie ma reklamy? Tak, ale tylko do lipca.

Tylko herb

Klub sportowy FC Barcelona istnieje od 1899. Posiada wiele sekcji sportowych z czego sześć profesjonalnych: koszykówki, piłki ręcznej, hokeja na lodzie i wrotkach, a także piłki nożnej i futsalu. Od początku istnienia sekcji na koszulkach nie było żadnych reklam. Oto przykład dwóch koszulek drużyny piłkarskiej:



UNICEF

Logo UNICEF od 2006 roku widnieje na koszulkach siatkarek i piłkarzy, ale to klub co roku płaci około 2 mln euro na rzecz fundacji. Przez lata koszulki Barcy zmieniały się i obecnie wyglądają tak:



Czas nadszedł

Niestety w dzisiejszym świecie reklamy są dosłownie wszędzie i mimo tak długiej tradycji (112 lat) bez reklam od lipca 2011 roku na koszulkach piłkarskich pojawi się pierwsza komercyjna reklama w historii klubu. Warto zaznaczyć, że jest to rekordowy kontrakt opiewający na 30 mln euro za sezon. Znaczek Qatar Foundation podobno ma być umieszczony obok loga UNICEF lub z tyłu. 

Inne sekcje

A co z reklamami na koszulkach innych sekcji?  Prawdopodobnie ze względów finansowych logo Qatar Foundation zostanie zamieszczone na koszulkach zespołów profesjonalnych. Jedna z klauzul w umowie pomiędzy Hiszpanami a Katarczykami mówi o tym, że mogą oni stać się wyłącznymi sponsorami profesjonalnych sekcji klubu.

Zdjęcia pochodzą ze stron grafiki Google.

Brak komentarzy: