Kampania Telekomunikacji Polskiej obejmuje trzy odsłony reklamujące jej poszczególne usługi: dostęp do internetu, pakiety telewizyjne i telefon stacjonarny. W akcji wykorzystywane są layouty i spoty oparte na żartobliwych dialogach pary animowanych postaci, które uosabiają serce i rozum * – to krótka notatka mówiąca o cyklu reklam TP. Chciałabym jednak zbadać temat trochę głębiej.
Serce i Rozum (źródło : mobileman.pl) |
Dylemat
Twórcy reklamy odwołują się do odwiecznego dylematu, czyli wyboru między tym, co racjonalne a tym, co podpowiada nam serce. Klienci nie muszą stawać przed tak trudnym wyborem. TP S.A odnajduje wyjście z problemu - tworzy usługi, na tyle atrakcyjne, że zarówno ci, którzy kierują się rozumem, jak i ci "sercowi", mają znaleźć coś dla siebie. Wszystko bardzo poważnie brzmi i pewnie w innej aranżacji miałoby właśnie taki patetyczny oddźwięk, gdyby nie komiczne, animowane postaci Serca i Rozumu.
Serce kontra Rozum
Serce jak to serce, jest impulsywne, podatne na emocje, zabawia swojego towarzysza, próbując, oczywiście nieświadomie wyprowadzić go z równowagi. Rozum to twardy i niewzruszony osobnik. Typowy stoik, wszystko robi spokojnie, mało mówi, nie denerwuje się i „rozumiesz” wszystko dokładnie analizuje w odróżnieniu od Serca, które zadaje sto pytań na minutę i „jeszcze nie czuje”. Czasem zdarza mu się jednak być dowcipnym, „wyrzucając oczy” z oczodołów podczas wspólnego oglądania horroru, albo parodiując Tomasza Kota- hipnotyzera z reklamy konkurencyjnej Netii.
Dychotomie
W spotach tych wykorzystano dychotomię nie tylko poprzez stworzenie całkiem różnych postaci, ale także przez porównania, których używają Rozum i Serce, by przekonać odbiorcę reklamy, że dana usługa jest najlepsza na rynku. Odbywa się to w dość prosty, ale obrazowy sposób. Na przykład szybkość internetu porównuje się do takich czynności, jak rozsuwanie zamka błyskawicznego, czy lot w kosmos. Albo też Serce natarczywie pyta, czy Rozum pamięta czas, gdy był małym głupim Rozumkiem – oczywiście pod koniec dowiadujemy się o co na prawdę chodziło - Rozum „nie pamięta, żeby było kiedyś tak tanio” jak przewidywała to nowa promocja TP. Przykłady można mnożyć w nieskończoność, ale zasada jest jasna – Serce pyta i wątpi – Rozum odpowiada (lub odwrotnie) i przekonuje o wspaniałości usługi.
Maskotki
TP, czy raczej jej marketingowcy, kierując się popularnością wyżej wspomnianych postaci, wpadli na kolejny bardzo dobry pomysł. Stworzyli prawdziwe maskotki Serca i Rozumu, o czym wspominają w jednej z reklam same postaci. Serce nawet w akcie desperacji chce się usmażyć na grillu, żeby dostać zabawki. Rozum jak zwykle przychodzi ze wspaniałą wiadomością na ratunek – maskotki są za darmo przy zakupie pakietu. Które z dzieci nie chciałoby mieć śmiesznych pluszaków z reklamy? Szczerze, sama bym nie pogardziła, bo Serce i Rozum stają się legendą. I to jaką! Dlatego przyznaję 10/10 za tak chwytliwy pomysł na zwiększenie sprzedaży.
Maskotki (źródło : neostrada.info.pl) |
* Źródło:
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serce-i-rozum-w-nowej-kampanii-telekomunikacji-polskiej-wideo
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serce-i-rozum-w-nowej-kampanii-telekomunikacji-polskiej-wideo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz