czwartek, 31 marca 2011

Tyle lat skakania. Tyle lat w reklamie


Adam Małysz - latający bohater z Wisły oprócz tej sportowej, ma za sobą bogatą karierę w reklamie. Oj uzbierało się Małyszowi reklam w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Rykoszetem, w reklamówkach udział wzięły także jego żona, córka czy matka. A wszystko wskazuje, że to nie ostatnie słowo mistrza w reklamie.

Kiedy w sezonie 2000/01 eksplodował talent Orła z Wisły pojawiła się pierwsze reklamy z jego udziałem. Małyszowi nie przeszkadzał obcisły kombinezon i belka na skoczni żeby uciąć sobie rozmowę z rodzinką przez komórkę Nokii.

2000 rok Nokia 3310

Mija kolejny sezon. Największym rywalem na skoczni jest dla Małysza niemiecki skoczek Martin Schmidt. Wątpliwą życzliwość polskich kibiców do tego skoczka świetnie wykorzystała firma Winiary. A okrzyknięta przyczyną dobrej formy Małysza – bułka z bananem przeszła do historii. Polecam przeanalizować w jakiego koloru kasku skakał zawsze Schmidt. Podpowiem tylko, że on z kolei do dzisiaj reklamuje czekoladę Milka.

2001 rok Winiary


Kolejne lata to prawdziwy rozbłysk talentów reklamowych Małysza. Adam „skacze na pocztę wysłać życzenia” a kontrakt podpisany z Redbullem w 2001 roku zaczyna przynosić coraz większe dochody. Dla porównania kiedy Małysz wygrał Turniej Czterech Skoczni, a Red Bull zdecydował się na sponsorowanie zawodnika, z tytułu obecności logo produktu w telewizjach ogólnopolskich marka zarobiła 9,4 mln zł. Rekordową wartość 18,2 mln zł osiągnęła w 2003 roku; a w 2010 roku wyniósł 12,3 mln zł. W sumie przez 10 lat Redbull zarobił na Małyszu 90,5 miliona złotych. - To równowartość kilkuletniej kampanii reklamowej w telewizji o dużym zasięgu – powiedział serwisowi polskieradio.pl Michał Gradzik, research manager firmy Pentagon Research. 

Adam skacze na pocztę
Małysz i Redbull





W 2008 roku Adam Małysz zostaje twarzą towarzystwa ubezpieczeniowego Generali.


Rok później w reklamie udział bierze matka Małysza. Wcześniej kolejny raz, po reklamie Nokii, w reklamie występuje małżonka mistrza z Wisły. Co ciekawe, pojawienie się reklamy Valerinu sprzęgło się z doniesieniami medialnymi na temat kryzysu w małżeństwie Małyszów.


2009 rok Bakuś - mama Małysza


Izabella Małysz - Valerin

http://www.dailymotion.pl/video/x3076t_valerin-iza-malysz_shortfilms#from=embed


Dla Gazety.pl dom handlowy Starlink wyliczył ile pieniędzy Małysz zarobił dla TVP. Kwota jest astronomiczna. 108 milionów złotych z samych reklam. Z twarzą Małysza podczas jego kariery kojarzyły się też: telefony sieci Idea, kleje Atlas, czekolada Goplana, okna Veka, stacje paliwowe Lotos, dziennik "Fakt", oraz Audi.


Tuż przed zakończeniem kariery Małysz wziął udział w kampanii reklamowej jednej z sieci komórkowych w Norwegii. Wspólnie z innym skoczkiem Bjoernem Einarem Romoerenem zachęcają do dzwonienia z sieci Lebara.





Na chwilę przed końcem kariery Małysza pojawiła się też kolekcja ubrań sygnowanych nazwiskiem Adama Małysza, które wyprodukowała polska firma 4F.



Małysz pod koniec swojego ostatniego sezonu zachwyca się też herbatą Tekane.





A już po jej zakończeniu zostaje twarzą totalizatora sportowego.





Skąd taki sukces marketingowy Małysza? Uważam, że tkwi w jego prostocie. On nigdy nie aspirował do bycia celebrytą. Nie szukał poklasku i rozgłosu. Swoją popularność budował wynikami sportowymi i niespotykaną skromnością, która wydawałoby się przecież, jest zaprzeczeniem reklamy. 

Źródła:
wirtualnemedia.pl
gazeta.pl
youtube.pl
dailymotion.com
polskieradio.pl



Brak komentarzy: