Marketing przez sport
Sport jest uniwersalnym i dynamicznym nośnikiem informacji, odwołującym się do wszystkich przekrojów życia i nie podlegający podziałom geograficznym, demograficznym czy socjo-kulturowym. Kibice to szeroka rzesza konsumentów, którą mimo wewnętrznego zróżnicowania, łączy miłość do sportu. To z kolei może stać się platformą komunikacji z potencjalnymi konsumentami oraz prostą i skuteczną drogą do pozyskania ich jako swoich klientów.
Kogo promują sportowcy?
Marki promowane przez znanych sportowców obejmują przedstawicieli praktycznie każdej branży. Są to nie tylko firmy produkujące odzież i artykuły sportowe, ale również firmy ubezpieczeniowe, koncerny samochodowe, linie lotnicze, producenci artykułów spożywczych oraz rzeczy codziennego użytku.
Odpowiednia osobowość
Najważniejsze w kontekście udziału sportowca w reklamie jest harmonijne połączenie jego osobowości z wizerunkiem marki. O atrakcyjności reklamowej zawodnika przesądza jego osobowość, a sukces sportowy jest swoistą trampoliną. Sport sam w sobie jest zjawiskiem emocjonującym, natomiast w przypadku klasycznej reklamy emocje muszą zostać najpierw wykreowane.
Najcenniejsi na świecie
źródło: www.google.pl |
Reprezentuje kilka znanych marek m.i.n. Nike i Pepsi.
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż firma Nike po zaangażowaniu Tigera Woodsa do reklamy swoich produktów zanotowała wzrost sprzedaży o 250 mln dol.
Jedna z kampanii reklamowych firmy Nike z udziałem Tigera Woodsa
źródło: www.youtube.com
źródło: www.google.pl |
Roger Federer w reklamie nowego modelu Mercedesa
źródło: www.youtube.com
źródło: www.google.pl |
Jak sam twierdzi „Futbol to tylko niewielka część jego
życia”.
Beckham już na długo przed zakończeniem kariery został ikoną
futbolu i jednym z najsłynniejszych Anglików w historii.
Brał udział w wielu kampaniach reklamowych, swojego nazwiska
użyczył także linii kosmetyków.
Promował m.in. takie marki jak Pepsi, Adidas, Gillette czy
Giorgio Armani.
W rankingu „Forbesa” jego
wartość wyceniono na 20 mln dol.
David Beckham promuje zaprojektowaną przez siebie bieliznę
źródło: www.youtube.com
Zjawisko promowania znanych marek przez sportowców można
określić jako bardzo pozytywne. Istnieje jednak kilka podstawowych warunków do
jego prawidłowego funkcjonowania. Aby odbiorca utożsamiał produkt z reklamującą
go gwiazdą lub odwrotnie – odpowiednia osoba musi znaleźć się na odpowiednim
miejscu. Poziom kreacji „sportowych” kampanii reklamowych zależy w największym
stopniu od przygotowujących je agencji, a często nawet od konkretnych osób
pracujących w tych firmach. Jeśli kreatywni wymyślą oryginalną koncepcję
reklamy i przekonają do niej klienta, efekt może być znakomity.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz