środa, 21 marca 2012

Kto wypromuje się na Euro 2012?

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to okazja do wzmocnienia pozycji marki. Wiele firm wykorzystuje tę okazję, jednak aż 58% Polaków nie jest w stanie spontanicznie podać chociaż jednego oficjalnego sponsora Euro 2012.
Wśród najbardziej rozpoznawalnych znalazła się Coca Cola (19%), której czerwono-białe billboardy i reklamy atakują nas z każdej strony przypominając przedświąteczną gorączkę. Coca Cola daje nam również możliwość wygrania biletów na widownię. Loteria, w której do wygrania oprócz biletów na Euro jest aż 10 milionów puszek Coli wystartowała już w lutym. Producent napoju zwraca się także do dzieci w wieku od 12 do 16 lat. Konkurs, którego główną nagrodą jest możliwość wniesiena flagi na murawę przed jednym z ćwierćfinałowych meczy, uszczęśliwi autorów ośmiu najciekawszych prac konkursu portalu Onet i Coli.
Wyniki badań pokazują, że można być kojarzonym z Euro 2012 niekoniecznie sponsorując imprezę. Kreatywność komunikacji oraz umiejętne wykorzystanie emocji towarzyszących turniejowi to podstawowe czynniki wpływające na efektywność kampanii reklamowej.
Potencjał marketingowy mistrzostw idealnie wykorzystuje Biedronka. Tę markę sklepów wskazało aż 25% badanych. Z okazji mistrzostw sieć przygotowała ekspozycję pod tytułem „Polska piłka – historie prawdziwe” przedstawiającą historię największych polskich osiągnięć piłkarskich. Kupując 1, 75 L: Coca Cola, Fanta lub Sprite można wziąć również udział w konkursie, którego nagrodą główną są bilety na Euro.
Dalsze miejsca na podium przypadły: producentowi czekolady E. Wedel(9%), browarowi Warka(6%), sieci restauracji fast food McDonald's(5%), browarowi Carlsberg(4%), producentowi odzieży i obuwia sportowego Adidas(3%), producentowi olejów Castrol(3%), producentowi soków Cappy(3%) oraz marce samochodowej Kia(2%).
Działania marketingowe Warki, której rozpoznawalność oszacowano na 6% skupiły się wokół akcji „do HYMNU!”. Aby wziąć w niej udział wystarczy wejść na stronę www.dohymnu.pl i nagrać się dla Naszych. Efekt końcowy w postaci nagrania trafi do członków reprezentacji w przeddzień rozpoczęcia Euro.
Z kolei McDonald's oprócz konkursu, w którym do wygrania jest aż 600 biletów na widownię sięgnął po kolejną edycję akcji pod tytułem „ Dziecięca Eskorta z McDonald's”. Zgodnie z zapowiedziami twarzą akcji miał zostać Artur Boruc, jednak od jakiegoś czasu nie występuje on w barwach narodowych. Zamiast Boruca do współpracy zaproszono Jakuba Błaszczykowskiego, który pojawił się w reklamach telewizyjnych, internetowych i prasowych. Trwająca od 6 lutego do 4 marca akcja była kierowana do dzieci w wieku od 6- 10 lat. Wrzucając formularz do jednej z wyznaczonych urn dziecko miało szansę znaleźć się w gronie 200 szczęśliwców, którzy będą wprowadzać piłkarzy na boisko przed meczami Euro 2012.
Hyundai oraz Bank PKO są znaleźli się poza progiem rozpoznawalności.

Brak komentarzy: