Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to okazja do wzmocnienia pozycji
marki. Wiele firm wykorzystuje tę okazję, jednak aż 58% Polaków
nie jest w stanie spontanicznie podać chociaż jednego oficjalnego
sponsora Euro 2012.
Wśród najbardziej rozpoznawalnych znalazła się Coca Cola (19%),
której czerwono-białe billboardy i reklamy atakują nas z każdej
strony przypominając przedświąteczną gorączkę. Coca Cola daje
nam również możliwość wygrania biletów na widownię. Loteria, w
której do wygrania oprócz biletów na Euro jest aż 10 milionów
puszek Coli wystartowała już w lutym. Producent napoju zwraca się
także do dzieci w wieku od 12 do 16 lat. Konkurs, którego główną
nagrodą jest możliwość wniesiena flagi na murawę przed jednym z
ćwierćfinałowych meczy, uszczęśliwi autorów ośmiu
najciekawszych prac konkursu portalu Onet i Coli.
Wyniki badań pokazują, że można być kojarzonym z Euro 2012
niekoniecznie sponsorując imprezę. Kreatywność komunikacji oraz
umiejętne wykorzystanie emocji towarzyszących turniejowi to
podstawowe czynniki wpływające na efektywność kampanii reklamowej.
Potencjał marketingowy mistrzostw idealnie wykorzystuje Biedronka.
Tę markę sklepów wskazało aż 25% badanych. Z okazji mistrzostw
sieć przygotowała ekspozycję pod tytułem „Polska piłka –
historie prawdziwe” przedstawiającą historię największych
polskich osiągnięć piłkarskich. Kupując 1, 75 L: Coca Cola,
Fanta lub Sprite można wziąć również udział w konkursie,
którego nagrodą główną są bilety na Euro.
Dalsze miejsca na podium przypadły: producentowi czekolady E.
Wedel(9%), browarowi Warka(6%), sieci restauracji fast food McDonald's(5%), browarowi Carlsberg(4%), producentowi odzieży i obuwia
sportowego Adidas(3%), producentowi olejów Castrol(3%), producentowi
soków Cappy(3%) oraz marce samochodowej Kia(2%).
Działania marketingowe Warki, której rozpoznawalność oszacowano
na 6% skupiły się wokół akcji „do HYMNU!”. Aby wziąć w niej
udział wystarczy wejść na stronę www.dohymnu.pl
i nagrać się dla Naszych. Efekt końcowy w postaci nagrania trafi
do członków reprezentacji w przeddzień rozpoczęcia Euro.
Z kolei McDonald's oprócz konkursu, w którym do wygrania jest aż
600 biletów na widownię sięgnął po kolejną edycję akcji pod
tytułem „ Dziecięca Eskorta z McDonald's”. Zgodnie z
zapowiedziami twarzą akcji miał zostać Artur Boruc, jednak od
jakiegoś czasu nie występuje on w barwach narodowych. Zamiast
Boruca do współpracy zaproszono Jakuba Błaszczykowskiego, który
pojawił się w reklamach telewizyjnych, internetowych i prasowych.
Trwająca od 6 lutego do 4 marca akcja była kierowana do dzieci w
wieku od 6- 10 lat. Wrzucając formularz do jednej z wyznaczonych urn
dziecko miało szansę znaleźć się w gronie 200 szczęśliwców,
którzy będą wprowadzać piłkarzy na boisko przed meczami Euro
2012.
Hyundai oraz Bank PKO są znaleźli się poza progiem
rozpoznawalności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz