niedziela, 11 marca 2012

"Ściągaj szybciej na kolokwium" dzięki Nokii

"Ściągasz na kolokwium? Ściągaj szybciej i za darmo dzięki WiFi. Źródło wiedzy miej zawsze przy sobie" - takim hasłem był reklamowany telefon Nokia 500. Jednak Rada Etyki Mediów uznała, że ów slogan reklamowy narusza branżowy kodeks etyczny.
Żródło: wikinews.org
Powyższe hasło pochodzi z kampanii reklamowej z 2011 roku. Pod koniec ubiegłego roku do Rady Etyki Mediów wpłynęła skarga, że treści promujące telefon Nokia 500 promują nieetyczne zachowania.

Nokia Polska próbowała tłumaczyć się z tego zajścia, mówiąc, że słowo "ściągaj" ma wiele znaczeń i w tym przypadku chodzi o pobieranie treści z internetu. Jednak Rada Etyki Mediów nie przyjęła tych wyjaśnień.

Wszyscy wiedzą, że na kolokwiach i egzaminach studenci powinni wykazać swoją wiedzę, a nie umiejętności związane z pobieraniem informacji dzięki dostępowi do Internetu, który gwarantuje telefon Nokia 500.

Komisja Rady Etyki Mediów przychyliła się do skarg, że komunikat z kampanii reklamowej propaguje zachowanie nieetyczne i niedozwolone. W ubiegłym tygodniu Komisja REM wydała decyzję, że rzeczywiście hasło reklamowe jest sprzeczne z wszelkimi przyjętymi normami etycznymi. W związku z czym reklama została zakazana.

Brak komentarzy: