Przedsiębiorstwo Minnesota Valley Canning utworzone zostało w 1903 r.
Jego głównym celem była produkcja żywności w konserwach. Rynek jednak szybko zaczął zapełniać się konkurencją. Firma, by odróżnić się od innych i utrzymać swoją pozycję musiała wprowadzić innowacje. Postanowiła skupić się na produktach, które będą charakterystyczne tylko dla niej. Zmiany wprowadzano stopniowo i ostrożnie. Na początek białą kukurydzę zastąpiono żółtą odmianą. Dla wielu może wydawać się to banalne i mało znaczące, ale producenci wyszli z założenia, że ta druga jest delikatniejsza i bogatsza w smaku. Pominięto fakt, że zwyczajowo stosowana była jako końska karma. Kukurydza wprowadzona na rynek w 1924r. pod marką Del Maiz pozyskuje sobie wielu smakoszy i zadziwiająco szybko znika ze sklepowych półek. Kolejne lata to kolejne zmiany. Valley Canning tym razem przystępuje do rozpowszechnienia nowej odmiany groszku o ziarnach większych niż dotychczas. Tym razem nazwa zostaje zaczerpnięta ze świata baśni braci Grimm. Green Giant, tak przedsiębiorstwo nazwało swój nowy produkt, to po prostu Zielony Olbrzym, przypominający garbatego krasnala. Postać początkowo nawet nie jest zielona. Agencja Leo Burnett staje przed dużym wyzwaniem. Używając wszelkich technik musi zamienić krasnala w prawdziwego olbrzyma. Można powiedzieć, że Green Giant z czasem nabiera kolorów i rośnie w oczach. Tak oto w 1936r. powstaje prawdziwy bohater, który w sposób znaczący różni się od swojego pierwowzoru. Od tej chwili pojawia się nie tylko na etykietach zielonego groszku, ale zaczyna także reklamować nową markę kukurydzy Niblets. Firmie zależy na renomie i utrwaleniu wizerunku, dlatego wielokrotnie sugeruje się klientom, by zawsze sprawdzali czy aby na pewno Zielony Olbrzym znajduje się na opakowaniu. Rolą agencji Burnett, było nie tylko poprawienie wizerunku postaci, ale także jego rozpowszechnianie. Podjęto współpracę z ilustratorem Normanem Rockwellem, który należał do cenionej szkoły malarzy realistycznych. Do jego zadań należało stworzenie takich obrazów, które w połączeniu z produktami Minnesota Valley Canning utrwalą się w pamięci amerykańskiego społeczeństwa. Trzeba przyznać, że poradził sobie z tym doskonale. Na obrazach ukazał tradycyjną amerykańską rodzinę, odwołując się przy tym do emocji związanych ze wspomnieniami z dzieciństwa. Artysta świadomy pozytywnych reakcji w społeczeństwie, celowo na modeli wybrał osoby z najbliższego otoczenia. Pierwszy obraz, na którym widnieje najmłodszy syn Rockwella zatytułowany został ,,Jego pierwsza kolba kukurydzy”. W myśl tej samej konwencji powstały kolejne trzy. Ten rodzaj oferty promocyjnej skierowany został do dorosłych. Klienci wysyłając kupon umieszczony w dolnej części ogłoszenia mogli zamówić sobie ich reprodukcje. W całym procesie nie pominięto również młodszych klientów. Dociera do nich nieco inna, ale również skuteczna forma przekazu. Kiedy w 1941r. na ekrany wchodzi kolejna produkcja filmowa pt. ,,Dumbo”, Zielony Olbrzym zostaje zaproszony do disnejowskiej rodziny.
Od 2001r. przedsiębiorstwo należy do koncernu General Mills.
www.youtube.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz