piątek, 30 marca 2012

H&M

H&M


Moda i jakość po dobrej cenie” to dewiza szwedzkiej firmy odzieżowej Hannes & Mauritz (w skrócie H&M) istniejącej na rynku od ponad 65 lat. Założona w 1947 roku w Sztokholmie przez Erlinga Perssona sieć sklepów oferuje swe produkty w 38 krajach świata. Odzież, obuwie i kosmetyki w rozsądnych cenach dla mężczyzn, kobiet, dzieci i młodzieży sprzedawane są zarówno za sklepową ladą, jak też poprzez katalog czy Internet.

Jedna z najpopularniejszych sieciówek doskonale zdaje sobie sprawę z rosnącej konkurencji na rynku mody, dlatego sięga po wiele ciekawych rozwiązań mających przyciągnąć klienta.
Wykorzystanie wizerunku znanej osoby

2 lutego 2012 roku do sklepów trafiła kolekcja zaprojektowana przez, kojarzonego dotychczas wyłącznie z luksusowymi markami piłkarza, Davida Beckhama. Międzynarodowa kampania reklamowa bielizny, w skład której wchodzą slipy, bokserki, kalesony, podkoszulki, koszulki i piżamy pojawiła się w 1800 sklepach. W ramach promocji nagrano 30 sekundowy spot promujący linię „David Beckham Bodywear”, którego premiera nastąpiła podczas finałowego meczu Super Bowl. Rekordowa cena, jaką przyszło zapłacić sieci za półminutowy spot, to 3,5 miliona dolarów. Współpraca piłkarza z H&M ma potrwać co najmniej kilka sezonów.

Wspieranie kampanii społecznych

To może być najważniejsza część ubioru jaką kiedykolwiek miałeś w rękach”- taki tekst znajdziemy na ubraniach z kolekcji H&M Fashion Agains AIDS. Kolekcja wspierająca kampanię przeciwko AIDS to ubrania wykonane w 100% z bawełny. Linia, której projektantami były takie gwiazdy jak Rihanna, Good Charlotte, My Chemical Romance, czy Timbarland to w większości sportowe części garderoby. Ubrania trafiły do działu Divided, a ich cena wahała się w graniach od 39.90 do 119 złotych. Część dochodu z ich sprzedaży trafiła do organizacji walczących z HIV i AIDS. Akcję zorganizowano cztery razy.
Łamanie stereotypów

Modelka plus-size, Tyra Lynn znana między innymi z wcześniejszych występów w reklamach Bloomingdale, Nordstorm, czyli linii Forever21 wystąpiła w plażowej kolekcji dla pulchnych pań. Sieć oferuje specjalną linię dla krągłych kobiet zatytułowaną BiB („Big is Beautiful”), w skład której wchodzą ubrania, stroje kąpielowe oraz bielizna.
Współpraca ze znanymi projektantami

Karl Lagerfeld, Lanvin, Roberto Cavalli, Stella McCartney, Mattew Williamson, Jimmy Choo, Viktor & Rolf, Versace oraz Marni to jedne z najlepszych domów mody na świecie, które zdecydowały się na współpracę z sieciówką. Limitowane edycje ubrań znanych projektantów w przystępnych cenach wzmocniły pozycję marki, zaś projektantom dały możliwość dotarcia do szerszego grona konsumentów.

Tworzenie nowych marek

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom konsumentów, H&M stworzył kilka nowych marek. Kierowana do bardziej wymagających i zamożnych klientów Collection Of Style (COS), charakteryzująca się ekstrawaganckimi, lekko dziwacznymi ubraniami Monki czy stawiająca na jeans Cheap Monday to dopiero początek. Dyrektor wykonawczy H&M, Karl – Johan Persson zapowiada stworzenie zupełnie nowej sieci sklepów, mającej stać się częścią wielkiego świata mody.

Brak komentarzy: