H&M
„Moda i jakość po dobrej cenie” to dewiza
szwedzkiej firmy odzieżowej Hannes & Mauritz (w skrócie H&M)
istniejącej na rynku od ponad 65 lat. Założona w 1947 roku w
Sztokholmie przez Erlinga Perssona sieć sklepów oferuje swe
produkty w 38 krajach świata. Odzież, obuwie i kosmetyki w
rozsądnych cenach dla mężczyzn, kobiet, dzieci i młodzieży
sprzedawane są zarówno za sklepową ladą, jak też poprzez katalog
czy Internet.
Jedna z najpopularniejszych sieciówek doskonale zdaje
sobie sprawę z rosnącej konkurencji na rynku mody, dlatego sięga
po wiele ciekawych rozwiązań mających przyciągnąć klienta.
Wykorzystanie wizerunku znanej osoby
2 lutego 2012 roku do sklepów trafiła kolekcja
zaprojektowana przez, kojarzonego dotychczas wyłącznie z
luksusowymi markami piłkarza, Davida Beckhama. Międzynarodowa
kampania reklamowa bielizny, w skład której wchodzą slipy,
bokserki, kalesony, podkoszulki, koszulki i piżamy pojawiła się w
1800 sklepach. W ramach promocji nagrano 30 sekundowy spot promujący
linię „David Beckham Bodywear”, którego premiera nastąpiła
podczas finałowego meczu Super Bowl. Rekordowa cena, jaką przyszło
zapłacić sieci za półminutowy spot, to 3,5 miliona dolarów.
Współpraca piłkarza z H&M ma potrwać co najmniej kilka
sezonów.
Wspieranie kampanii społecznych
„To może być najważniejsza część ubioru jaką
kiedykolwiek miałeś w rękach”- taki tekst znajdziemy na
ubraniach z kolekcji H&M Fashion Agains AIDS. Kolekcja
wspierająca kampanię przeciwko AIDS to ubrania wykonane w 100% z
bawełny. Linia, której projektantami były takie gwiazdy jak
Rihanna, Good Charlotte, My Chemical Romance, czy Timbarland to w
większości sportowe części garderoby. Ubrania trafiły do działu
Divided, a ich cena wahała się w graniach od 39.90 do 119 złotych.
Część dochodu z ich sprzedaży trafiła do organizacji walczących
z HIV i AIDS. Akcję zorganizowano cztery razy.
Łamanie stereotypów
Modelka plus-size, Tyra Lynn znana między innymi z
wcześniejszych występów w reklamach Bloomingdale, Nordstorm, czyli
linii Forever21 wystąpiła w plażowej kolekcji dla pulchnych pań.
Sieć oferuje specjalną linię dla krągłych kobiet zatytułowaną
BiB („Big is Beautiful”), w skład której wchodzą ubrania,
stroje kąpielowe oraz bielizna.
Współpraca ze znanymi projektantami
Karl Lagerfeld, Lanvin, Roberto Cavalli, Stella
McCartney, Mattew Williamson, Jimmy Choo, Viktor & Rolf, Versace
oraz Marni to jedne z najlepszych domów mody na świecie, które
zdecydowały się na współpracę z sieciówką. Limitowane edycje
ubrań znanych projektantów w przystępnych cenach wzmocniły
pozycję marki, zaś projektantom dały możliwość dotarcia do
szerszego grona konsumentów.
Tworzenie nowych marek
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom konsumentów, H&M
stworzył kilka nowych marek. Kierowana do bardziej wymagających i
zamożnych klientów Collection Of Style (COS), charakteryzująca się
ekstrawaganckimi, lekko dziwacznymi ubraniami Monki czy stawiająca
na jeans Cheap Monday to dopiero początek. Dyrektor wykonawczy H&M,
Karl – Johan Persson zapowiada stworzenie zupełnie nowej sieci
sklepów, mającej stać się częścią wielkiego świata mody.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz