źródło: gogle.pl |
2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej
Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą do realizacji
Program Rozwój Polski Wschodniej. Program ten stanowi dodatkowy element
wsparcia z funduszy strukturalnych, który ma na celu wzmocnienie działania innych
programów na obszarze pięciu następujących województw: warmińsko-mazurskiego,
podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego oraz świętokrzyskiego.
źródło: gogle.pl |
W ramach Programu Rozwój Polski Wschodniej realizowane są
projekty o kluczowym znaczeniu dla rozwoju społeczno-gospodarczego pięciu
województw Polski Wschodniej.
Cel główny wynika również z formułowanych w perspektywie
średniookresowej priorytetów Strategii Rozwoju Kraju 2007-2015, w tym
szczególnie priorytetu „Rozwój regionalny i podniesienie spójności
terytorialnej”, w ramach którego przewiduje się wsparcie obszarów najsłabiej
rozwiniętych, zwłaszcza pięciu województw Polski Wschodniej, cechujących się
najniższym PKB na mieszkańca w Unii Europejskiej.
Kampanie promocyjne tych regionów ruszyły od lipca 2010, a
ich celem było zachęcanie do aktywnego spędzania czasu w Polsce Wschodniej. Atrakcje
Polski Wschodniej prezentowane były w telewizji, w prasie, radiu, Internecie
oraz na plakatach.
Na multimedialną kampanię prezentującą ofertę turystyczną
makroregionu Polska Organizacja Turystyczna przeznaczyła ponad 20 mln zł.
Działania informacyjne i promujące są skierowane przede
wszystkim do:
– społeczeństwa,
– partnerów społeczno-gospodarczych i organizacji
pozarządowych,
– regionalnych i lokalnych władz oraz innych właściwych
władz publicznych,
– przedsiębiorców i instytucji otoczenia biznesu,
– mediów,
– instytucji zaangażowanych we wdrażanie Programu oraz
funduszy strukturalnych.
„Przymierz się” to pierwsza kampania promująca projekty
realizowane w Polsce Wschodniej. Ruszyła 28 września i trwała 30 października
2009 r. Przeprowadzana była w telewizji, radiu, prasie, Internecie i na
uczelniach wyższych Polski Wschodniej. Kampania była adresowana do mieszkańców
Polski Wschodniej, jak i do wszystkich Polaków.
Jej cześć stanowił konkurs internetowy, gdzie można było
zapoznać się z opisami wszystkich projektów, terminem ich realizacji i
planowanymi rezultatami.
Zwycięstwo w konkursie otrzymał projekt Targów Kielce Sp. z
o.o.: „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Targów Kielce, jako
Międzynarodowego Ośrodka Wystawienniczo-Kongresowego”.
Kampania informacyjno- promocyjna „Na tropie Funduszy”,
ruszyła pod koniec 2010. Materiały promocyjne ukazują wpływ PO RPW nowoczesną i
konkurencyjną gospodarkę, która zaczyna się rozwijać w Polsce Wschodniej. W
spotach reklamowych widzimy przykłady rozbudowy i wyposażenia uczelni i parków
technologicznych, budowy dróg, zakupu ekologicznych autobusów, promocji
gospodarczej regionu oraz budowy sieci szerokopasmowej. Polska Wschodnia to miejsce, które dorównuje
miastom Polski Zachodniej a może nawet i lepsze. To właśnie tu warto inwestować,
pracować, studiować i mieszkać.
Kolejną kampanią była na „Wschodzie Zmiany”, czyli cykl
programów telewizyjnych promujących projekty realizowane w ramach Programu
Rozwój Polski Wschodniej. Było to 10
półgodzinnych odcinków realizowanych przez regionalne ośrodki TVP w
Białymstoku, Lublinie, Kielcach, Olsztynie i Rzeszowie.
Choć projekt ten ma trwać jeszcze 2 lata większość
inwestycji za planowych na początku 2007 roku została zrealizowana. Inwestycje
te podnoszą atrakcyjność terenów i zapraszają do inwestowania właśnie tam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz