środa, 28 marca 2012

Fenomen McDonald's cz. III


Ostatnia już część mojej „trylogii” poświęcona będzie pewnej ciekawej inicjatywie firmy, oraz o sponsorowaniu wydarzeń sportowych.

„Tworzenie, wspieranie i realizacja programów, które pomagają dzieciom żyć w zdrowiu i pomyślności” – to słowa, które towarzyszą misji Fundacji Ronalda McDonalda. 7 kwietnia 2002 roku otrzymała wpis do KRS i zaczęła działać propagując wspólne idee dla wszystkich fundacji Ronalda McDonalda w 52 krajach. Partnerem fundacji jest firma McDonald’s, a współpraca trwa od początku istnienia fundacji, czyli od 1974 roku. Fundacja zajmuje się zbieraniem funduszy, które przekazywane są na leczenie dzieci z chorobą nowotworową. Restauracje również przyczyniają się do tych akcji, sprzedając różne produkty (serduszka, płyty) z których dochód przeznaczony jest w całości na fundację. Poza tym w każdej restauracji można zauważyć skarbonki, do których zawsze można wrzucić kilka groszy.




W tym roku w Polsce i na Ukrainie będzie miało miejsce wielkie święto, nie tylko dla fanów piłki nożnej – UEFA EURO 2012. Firma McDonald’s jest jednym z oficjalnych sponsorów Mistrzostw. Jest to kontynuacja długoletniej współpracy i zaangażowania w organizację Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej (została podpisana współpraca na dwa kolejne cykle sponsorskie od 2010 do 2017r.). Restauracje McDonald’s będą oficjalnymi restauracjami EURO 2012 i EURO 2016. Ponadto firma stworzy szansę dla ponad 600 dzieci na dołączenie do oficjalnej eskorty zawodników.


W 2010r. w sieciach McDonald’s, na oficjalnej stronie UEFA oraz w czasie wizyt maskotek w miastach-gospodarzach można było głosować na imiona dla tych właśnie maskotek. To nie jedyna inicjatywa firmy w przygotowania Mistrzostw. Można było też wygrać przez McD. Udział w teledysku Oceany do piosenki Endless Summer, która będzie oficjalnym hymnem EURO. Poza tym, jako sponsor firma ma do rozdania wiele biletów na mecze (w czasie ubiegłorocznej loterii było ponad 600 do rozdania, teraz trwa kolejna loteria), replik piłek Adidas oraz innych nagród. Wystarczy, że na zdrapce, która dołączona jest do McZestawu Powiększonego lub Zwykłego, pojawią się trzy takie same znaczki. W czasie rozgrywek w 2010r. w restauracjach można było zakupić Zestaw Kibica, który był szeroko reklamowany. Jego sprzedaż była bardzo duża. Myślę, że i w tym roku będziemy mogli się spodziewać specjalnej oferty sieci.


Chyba najciekawszą inicjatywą jest Dziecięca Eskorta McDonald’s. Z Polski na UEFA UERO 2012 pojedzie ponad 220 dzieci w wieku od 6 do 10 lat. Program ten został zainicjowany przez firmę w 2002 r. podczas rozgrywek Pucharu Świata FIFA. Od tej pory na wszystkich Mistrzostwach Świata i Europy u boku najlepszych piłkarzy pojawiają się dzieci z Eskorty. Co ciekawe, dzieci towarzyszą sportowcom nawet gdy w rozgrywkach nie bierze polska reprezentacja, tak jak w 2010r., kiedy 3 dzieci towarzyszyło Portugalczykom. Ambasadorem Dziecięcej Eskorty McDonald’s w czasie EURO 2012 jest Jakub Błaszczykowski, kapitan naszej reprezentacji, dwukrotnie wybrany Piłkarzem Roku.
McDonald’s będzie również obecny w Strefie Kibica  na Placu Defilad w Warszawie, gdzie powstanie restauracja jedyna w swoim rodzaju. Oprócz tego w strefie dla mediów na warszawskim Stadionie Narodowym znajdzie się też McCafe.



Można pomyśleć, że to dziwne, że sieć barów szybkiej obsługi z niezdrowym jedzeniem jest sponsorem największych imprez sportowych, np. UEFA EURO, UEFA EURO Under-21, Mistrzostwa Europy UEFA Kobiet, Mistrzostwa Europy UEFA w Futsalu czy Zimowe Igrzyska Olimpijskie.

Może też dziwić, że taka sieć z takim jedzeniem przyjęła się na całym świecie. Wg rankingu sieci fastfood, sieć McDonald’s (34,2 mld dol.) bije takie restauracje jak Starbucks, KFC czy Wendy’s w sprzedaży i zyskach, które są trzy razy większe niż u drugiego w rankingu Subway’a (11,4 mld dol.).

Dlaczego tak się dzieje? Wszędzie atakują nas reklamy sieci: w telewizji, internecie, prasie. W centrum miast oglądamy billboardy, a na portalach społecznościowych znajdujemy konkursy, w których można wygrać np. Kanapkę Drwala. Do tego bogata oferta, przystępne ceny, dobrze zlokalizowane i wygodne lokale oraz wszystkie czynniki, które opisałam, w połączeniu dają ogromny SUKCES. 




Brak komentarzy: