Ostatnia już część mojej „trylogii” poświęcona
będzie pewnej ciekawej inicjatywie firmy, oraz o sponsorowaniu wydarzeń
sportowych.
„Tworzenie,
wspieranie i realizacja programów, które pomagają dzieciom żyć w zdrowiu i pomyślności”
– to słowa, które towarzyszą misji Fundacji Ronalda McDonalda. 7 kwietnia 2002
roku otrzymała wpis do KRS i zaczęła działać propagując wspólne idee dla
wszystkich fundacji Ronalda McDonalda w 52 krajach. Partnerem fundacji jest
firma McDonald’s, a współpraca trwa od początku istnienia fundacji, czyli od
1974 roku. Fundacja zajmuje się zbieraniem funduszy, które przekazywane są na
leczenie dzieci z chorobą nowotworową. Restauracje również przyczyniają się do
tych akcji, sprzedając różne produkty (serduszka, płyty) z których dochód
przeznaczony jest w całości na fundację. Poza tym w każdej restauracji można
zauważyć skarbonki, do których zawsze można wrzucić kilka groszy.
W tym roku w Polsce i na Ukrainie będzie miało miejsce
wielkie święto, nie tylko dla fanów piłki nożnej – UEFA EURO 2012. Firma
McDonald’s jest jednym z oficjalnych sponsorów Mistrzostw. Jest to kontynuacja
długoletniej współpracy i zaangażowania w organizację Mistrzostw Europy w Piłce
Nożnej (została podpisana współpraca na dwa kolejne cykle sponsorskie od 2010
do 2017r.). Restauracje McDonald’s będą oficjalnymi restauracjami EURO 2012 i
EURO 2016. Ponadto firma stworzy szansę dla ponad 600 dzieci na dołączenie do
oficjalnej eskorty zawodników.
W 2010r. w sieciach McDonald’s, na oficjalnej stronie
UEFA oraz w czasie wizyt maskotek w miastach-gospodarzach można było głosować
na imiona dla tych właśnie maskotek. To nie jedyna inicjatywa firmy w
przygotowania Mistrzostw. Można było też wygrać przez McD. Udział w teledysku
Oceany do piosenki Endless Summer,
która będzie oficjalnym hymnem EURO. Poza tym, jako sponsor firma ma do
rozdania wiele biletów na mecze (w czasie ubiegłorocznej loterii było ponad 600
do rozdania, teraz trwa kolejna loteria), replik piłek Adidas oraz innych
nagród. Wystarczy, że na zdrapce, która dołączona jest do McZestawu
Powiększonego lub Zwykłego, pojawią się trzy takie same znaczki. W czasie
rozgrywek w 2010r. w restauracjach można było zakupić Zestaw Kibica, który był
szeroko reklamowany. Jego sprzedaż była bardzo duża. Myślę, że i w tym roku
będziemy mogli się spodziewać specjalnej oferty sieci.
Chyba najciekawszą inicjatywą jest Dziecięca Eskorta
McDonald’s. Z Polski na UEFA UERO 2012 pojedzie ponad 220 dzieci w wieku od 6
do 10 lat. Program ten został zainicjowany przez firmę w 2002 r. podczas
rozgrywek Pucharu Świata FIFA. Od tej pory na wszystkich Mistrzostwach Świata i
Europy u boku najlepszych piłkarzy pojawiają się dzieci z Eskorty. Co ciekawe,
dzieci towarzyszą sportowcom nawet gdy w rozgrywkach nie bierze polska reprezentacja,
tak jak w 2010r., kiedy 3 dzieci towarzyszyło Portugalczykom. Ambasadorem
Dziecięcej Eskorty McDonald’s w czasie EURO 2012 jest Jakub Błaszczykowski,
kapitan naszej reprezentacji, dwukrotnie wybrany Piłkarzem Roku.
McDonald’s będzie również obecny w Strefie Kibica na Placu Defilad w Warszawie, gdzie powstanie
restauracja jedyna w swoim rodzaju. Oprócz tego w strefie dla mediów na
warszawskim Stadionie Narodowym znajdzie się też McCafe.
Można pomyśleć, że to dziwne, że sieć barów szybkiej
obsługi z niezdrowym jedzeniem jest sponsorem największych imprez sportowych, np.
UEFA EURO, UEFA EURO Under-21, Mistrzostwa Europy UEFA Kobiet, Mistrzostwa
Europy UEFA w Futsalu czy Zimowe Igrzyska Olimpijskie.
Może też dziwić, że taka sieć z takim jedzeniem
przyjęła się na całym świecie. Wg rankingu sieci fastfood, sieć McDonald’s
(34,2 mld dol.) bije takie restauracje jak Starbucks, KFC czy Wendy’s w
sprzedaży i zyskach, które są trzy razy większe niż u drugiego w rankingu
Subway’a (11,4 mld dol.).
Dlaczego tak się dzieje? Wszędzie atakują nas reklamy
sieci: w telewizji, internecie, prasie. W centrum miast oglądamy billboardy, a
na portalach społecznościowych znajdujemy konkursy, w których można wygrać np.
Kanapkę Drwala. Do tego bogata oferta, przystępne ceny, dobrze zlokalizowane i
wygodne lokale oraz wszystkie czynniki, które opisałam, w połączeniu dają
ogromny SUKCES.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz