Kojarzycie
ten billboard? Być może nie, ale z pewnością rozpoznaje go każdy fan boksu. Podejrzewam,
że dzisiaj chciałby o nim jak najszybciej zapomnieć… 2 lipca 2011 roku. Walka
bokserska Władimir Kliczko – David Haye o tytuł mistrza świata wagi ciężkiej.
Przed telewizorami TVP1 ponad 3 mln widzów. Pojedynek pięściarzy nie należał
wprawdzie do zbyt porywających i widzowie mogli czuć się zawiedzeni. Dużo
bardziej niż poziom walki, zirytował ich jednak brak powtórek najciekawszych
momentów pojedynku w przerwach między dwunastoma rundami. Zamiast tego,
zaserwowano odbiorcom porcję reklam poprzedzaną i zakańczaną informacją o
sponsorze – sklepie internetowym Militaria.pl. Tamtego wieczoru planszę sponsorską
firmy wyemitowano łącznie aż 24 razy! Na efekty nie trzeba było długo czekać.
Tuż po walce pojawiły się w sieci setki komentarzy widzów, którzy nie
szczędzili języka i zapowiadali, że nigdy na stronę sklepu sprzedającego sprzęt
wojskowy nie wejdą! Internauci 4 lipca
ogłosili również „Dniem bojkotu militaria.pl” i zorganizowali na facebooku
wydarzenie. Poniżej kilka komentarzy dotyczących sklepu, które pojawiły się tuż po walce (za www.mmwroclaw.pl):
Firma tłumaczyła się, że tak częsta emisja ich planszy to
wina TVP, gdyż w umowie zapisanych było tylko 12 wyświetleń. Wrocławski sklep
wydał nawet oświadczenie w tej sprawie, swą argumentację potwierdzając fragmentem
umowy:
"Screen zlecenia - jak widać zlecenie dotyczy emisji banera przed każdą rundą, a nie przed i po, jak to miało miejsce. Otrzymaliśmy 2x więcej czasu antenowego, na co nie mieliśmy wpływu..i naprawdę zdajemy sobie sprawę, że w tym przypadku "więcej" nie znaczy "lepiej", co będziemy wyjaśniać z TVP."
Źródło: www.wykop.pl |
Gratisowe minuty czasu antenowego w czasie bardzo dużej
oglądalności okazały się jednak wilczą przysługą TVP. Militaria.pl 2 lipca 2011
roku na pewno nie mogą zaliczyć do dni udanych. Dla wszystkich innych
reklamodawców to przestroga, która pokazuje, jak poważne konsekwencje może mieć
przekroczenie cienkiej, reklamowej granicy - cierpliwości konsumenta.
Dla zainteresowanych całą sprawą - link do artykułu z portalu tvn24.pl: http://www.tvn24.pl/1,1709193,druk.html
Dla zainteresowanych całą sprawą - link do artykułu z portalu tvn24.pl: http://www.tvn24.pl/1,1709193,druk.html
Piotr Stokłosa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz