Tropem Plusa
Iwo Zaniewski (dyrektor kreatywny agencji reklamowej PZL) stwierdził, że telewizyjne reklamy byłyby skuteczniejsze, gdyby były zabawnymi
filmami bez specjalnego merytorycznego związku z reklamowanym produktem.
Niezbędne informacje o reklamodawcy i jego ofercie wystarczyłoby
pokazać na końcu. Najdłuższa kampania sieci komórkowej Plus GSM z kabaretem Mumio jest dziełem Zaniewskiego.
Sukces Plusa okazał się wyjątkowo inspirujący
i znalazł wielu naśladowców. PKO BP z Majewskim czy Kredyt Bank
z Mannem i Materną to późni naśladowcy Plusa.
Eksperyment z kabaretem się udał i wkrótce miliony wyczekiwały bloków reklamowych, by obejrzeć kolejne odsłony żartów
o Kubali, kopytku czy babuni. Plus zrobił badania, żeby sprawdzić,
na ile reklama z udziałem kabaretu Mumio jest skuteczna. Okazało się, że budzi
sympatię i rozśmiesza. Dlatego od 2005 r.
do dziś możemy oglądać Kabaret Mumio w różnych odsłonach.
Dzięki takim reklamom firma ma lepszy wizerunek, one nie maja nakłaniać do kupna oferty-maja tylko przedstawić
sieć jako przyjazną klientowi, dopasowująca się do jego potrzeb.
Cechy charakterystyczne reklam:
-krótkie, 30 sekundowe
-przewaga formy nad treścią
-zawierają mały nośnik
informacji dotyczących oferty, promocji danej sieci
-firma zatrudniła do tych
reklam kabaret, a więc same osoby, które występują w reklamie mają bawić
zachowaniem, swoją osobą
Konkurencyjna sieć zatrudniła do reklam osobę kontrowersyjną- Kubę Wojewódzkiego
Reklamy mają oprócz humoru
wzbudzać określone kontrowersje, zapewniając jednocześnie rozgłos kampanii.
Osoba celebryty uwiarygodniającego produkt została właściwie dopasowana do
docelowej grupy konsumentów Play. Niewątpliwie akcenty humorystyczne
balansują na granicy groteski i dobrze pojmowanego poczucia humoru. Inaczej
odbierane są przez mężczyzn,a inaczej przez kobiety. Wymagają
zrozumienia kontekstu wypowiadanych kwestii z osobą wypowiadającego, co nie dla
wszystkich może być proste i jednoznacznie interpretowane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz