Dwunastosekundowy spot
reklamowy, a jak wiele szumu może narobić…
Wszystko zaczęło się
od tego, że w Turcji została wyemitowana reklama szamponu dla mężczyzn, gdzie
został wykorzystany wizerunek Adolfa Hitlera. W reklamie widać Hitlera podczas
jednego ze swoich przemówień. Na ten obraz nałożony jest dźwięk tureckiego lektora,
co w efekcie wygląda jakby te słowa wypowiadał Hitler: Jeśli nie nosisz kobiecych ubrań, nie używaj kobiecego szamponu. Sięgnij po ten. Współcześni mężczyźni tak
właśnie robią!
Użycie wizerunku zbrodniarza, który jest odpowiedzialny za śmierć
milionów ludzi spotkało się z krytyką nie tylko w Turcji, ale również w innych
państwach świata. Sądzę, że ta reakcja nie jest zaskoczeniem. Pytanie należy
postawić twórcom reklamy- dlaczego wykorzystali tą osobę- czy właśnie jego
uważali za stu procentowego mężczyznę? Można przecież było użyć znanego sportowca, celebrytę. Firma Biomen odpiera zarzuty mówiąc, że było to humorystyczne, a tekst miał ośmieszyć samego Hitlera.
Najbardziej urażeni tą reklamą czują się Żydzi, którzy wystosowali już prośby o zakazanie emitowania reklamy. Zauważmy, że w samej Turcji mieszka około 200 tysięcy Żydów. Reklama nadal jest emitowana w telewizji tureckiej.
Jak widać- nie ważne co mówią, ważne żeby mówili!
W polskiej reklamie szamponu do włosów
jako uosobienie "męskości" pokazany jest wizerunek Krzysztofa Ibisza. Odmłodzony i goły od pasa w górę- też dał wiele kontrowersji :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz