środa, 28 marca 2012

Dla prawdziwych mężczyzn ?


Dwunastosekundowy spot reklamowy, a jak wiele szumu może narobić…
Wszystko zaczęło się od tego, że w Turcji została wyemitowana reklama szamponu dla mężczyzn, gdzie został wykorzystany wizerunek Adolfa Hitlera. W reklamie widać Hitlera podczas jednego ze swoich przemówień. Na ten obraz nałożony jest dźwięk tureckiego lektora, co w efekcie wygląda jakby te słowa wypowiadał Hitler: Jeśli nie nosisz kobiecych ubrań, nie używaj kobiecego szamponu. Sięgnij po ten. Współcześni mężczyźni tak właśnie robią!


  Użycie wizerunku zbrodniarza, który jest odpowiedzialny za śmierć milionów ludzi spotkało się z krytyką nie tylko w Turcji, ale również w innych państwach świata. Sądzę, że ta reakcja nie jest zaskoczeniem. Pytanie należy postawić twórcom reklamy- dlaczego wykorzystali tą osobę- czy właśnie jego uważali za stu procentowego mężczyznę? Można przecież było użyć znanego sportowca, celebrytę.  Firma Biomen odpiera zarzuty mówiąc, że było to humorystyczne, a tekst miał ośmieszyć samego Hitlera.
Najbardziej urażeni tą reklamą czują się Żydzi, którzy wystosowali już prośby o zakazanie emitowania reklamy. Zauważmy, że w samej Turcji mieszka około 200 tysięcy Żydów. Reklama nadal jest emitowana w telewizji tureckiej.
 Jak widać- nie ważne co mówią, ważne żeby mówili!
W polskiej reklamie szamponu do włosów jako uosobienie "męskości" pokazany jest wizerunek Krzysztofa Ibisza. Odmłodzony i goły od pasa w górę- też dał wiele kontrowersji :)

Brak komentarzy: