sobota, 31 marca 2012

Zakazane reklamy...


Jak najlepiej dotrzeć do potencjalnego klienta?
- Poprzez reklamę.

To najlepszy sposób, aby przykuć uwagę konsumenta i zachęcić do kupna danego produktu. Nie jest to jednak takie proste, aktualnie rynek oferuje wiele podobnych do siebie wyrobów, ciągle ulepszanych i w coraz to niższych (w porównaniu do konkurencji) cenach. Nie wszystkie jednak spośród reklam są sensowne. Bywają i takie które naruszają normy społeczne i są wręcz żenujące. Internet jest przykładem na to, jak wiele takich reklam powstało w ostatnim czasie. Niektóre z nich nie zostały dopuszczone do emisji a inne bardzo szybko zdjęto z ekranów. A wszystko to za sprawą Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ustawowym zadaniem tego organu państwowego jest sprawowanie kontroli nad działalnością reklamową nadawców, w tym kontroli wyemitowanych reklam, telesprzedaży i audycji sponsorowanych pod kątem ich zgodności z ustawą o radiofonii i telewizji, postanowieniami koncesji i innymi aktami prawnymi odnoszącymi się do sfery reklamowej i sponsorskiej. Niestety to co raz wyląduje w publicznej telewizji znajdzie swoje miejsce również w internecie. I tak też stało się z wieloma reklamami, czego przykładem jest serek Danio.

Smakołyk, typowa, wygodna przekąska, którą można dać dziecku do szkoły czy też samemu zjeść ze smakiem na podwieczorek.

Jesteśmy przyzwyczajeni do bohatera reklamy, którym jest Mały Głód. 
Rozśmiesza, bawi a do tego zabija uczucie łaknienia. Nic tylko sięgnąć po serek...
W internecie jednak jest dość nietypowa reklama tego produktu. U niektórych może wręcz powodować niesmak i zażenowanie. 
Spójrzcie sami...




Kolejny przykład: neostrada TP, gdzie w rolach głównych Serce i Rozum. 
Postacie znane z telewizji jako sympatyczne i dowcipne. Potrafią rozweselić widza, ponadto ich zabawne dialogi trafiają do ucha. 
W internecie doszukałam się jednak innej odsłony reklamy z udziałem tejże dwójki. Dla jednych może się wydawać śmieszna, ale puszczona w przerwie pomiędzy wieczorynką może wystraszyć malucha siedzącego przed telewizorem. Niesmak, lęk i czysta głupota. Oceńcie sami...




Łowicz: znane i smaczne dżemy. 
Marka rozpoznawalna w całym kraju. Jedna z reklam z udziałem tego produktu została zdjęta z ekranu.
 Dla mnie osobiście zabawna, ale może godzić w dobro jednostki i być kojarzona z rasizmem. 
Zobaczcie sami. Czy Waszym zdaniem budzi kontrowersje...?





Co to ma być? 
Na zakończenie reklama Snickersa, której nie potrafię skomentować. 
Po prostu: głupota ludzka nie zna granic. 
Co sądzicie?





Żródło:
www.krrit.gov.pl
www.youtube.com



Brak komentarzy: