Jak
najlepiej dotrzeć do potencjalnego klienta?
- Poprzez
reklamę.
To najlepszy sposób, aby przykuć uwagę konsumenta i
zachęcić do kupna danego produktu. Nie jest to jednak takie proste,
aktualnie rynek oferuje wiele podobnych do siebie wyrobów, ciągle
ulepszanych i w coraz to niższych (w porównaniu do
konkurencji) cenach. Nie wszystkie jednak spośród reklam są
sensowne. Bywają i takie które naruszają normy społeczne i są
wręcz żenujące. Internet jest przykładem na to, jak wiele takich
reklam powstało w ostatnim czasie. Niektóre z nich nie zostały
dopuszczone do emisji a inne bardzo szybko zdjęto z ekranów. A
wszystko to za sprawą Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Ustawowym
zadaniem tego organu państwowego jest sprawowanie kontroli nad
działalnością reklamową nadawców, w tym kontroli wyemitowanych
reklam, telesprzedaży i audycji sponsorowanych pod kątem ich
zgodności z ustawą o radiofonii i telewizji, postanowieniami
koncesji i innymi aktami prawnymi odnoszącymi się do sfery
reklamowej i sponsorskiej.
Niestety to co raz wyląduje w publicznej telewizji znajdzie swoje
miejsce również w internecie. I tak też stało się z wieloma
reklamami, czego przykładem jest serek Danio.
Smakołyk,
typowa, wygodna przekąska, którą można dać dziecku do szkoły
czy też samemu zjeść ze smakiem na podwieczorek.
Jesteśmy
przyzwyczajeni do bohatera reklamy, którym jest Mały Głód.
Rozśmiesza, bawi a do tego zabija uczucie łaknienia. Nic tylko sięgnąć
po serek...
W
internecie jednak jest dość nietypowa reklama tego produktu. U
niektórych może wręcz powodować niesmak i zażenowanie.
Spójrzcie
sami...
Kolejny
przykład: neostrada TP, gdzie w rolach głównych Serce i Rozum.
Postacie znane z telewizji jako sympatyczne i dowcipne. Potrafią
rozweselić widza, ponadto ich zabawne dialogi trafiają do ucha.
W
internecie doszukałam się jednak innej odsłony reklamy z udziałem
tejże dwójki. Dla jednych może się wydawać śmieszna, ale
puszczona w przerwie pomiędzy wieczorynką może wystraszyć malucha
siedzącego przed telewizorem. Niesmak, lęk i czysta głupota.
Oceńcie sami...
Łowicz:
znane i smaczne dżemy.
Marka rozpoznawalna w całym kraju. Jedna z
reklam z udziałem tego produktu została zdjęta z ekranu.
Dla mnie
osobiście zabawna, ale może godzić w dobro jednostki i być
kojarzona z rasizmem.
Zobaczcie sami. Czy Waszym zdaniem budzi
kontrowersje...?
Co
to ma być?
Na zakończenie reklama Snickersa, której nie potrafię
skomentować.
Po prostu: głupota ludzka nie zna granic.
Co sądzicie?
Żródło:
www.krrit.gov.pl
www.youtube.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz