wtorek, 27 marca 2012

Wpadnij w Piłkoszał!





 Euro 2012 to dla Polaków wielkie wydarzenie, które rozpoczęło się już 18 kwietnia 2007, kiedy Prezydent UEFA Michel Platini ogłosił że mistrzostwa odbędą się w Polsce i Ukrainie.
Zaczęły się inwestycje, zaczęły się kłopoty. Projekty i budowa stadionów i hoteli , remonty dróg  to wszystko towarzyszy nam już od kilku lat.

Jednak od kilku tygodni reklama Euro 2012 zaczęła  się nasilać.
„Magia świąt sprawia że stajemy się lepszymi ludźmi, a magia UEFA  Euro 2012 przemienia  nas w Coca- Cole  pijących, za piłko szalejących,…..” – tak zaczyna się emitowana od kilku tygodni reklama w telewizji. Choć premiera odbyła się 10 stycznia nawiązuje do świąt Bożego Narodzenia, gdzie Mikołaj frunie na saniach pijać Coca -cole. Reklama jest dynamiczna, łatwo wpada w ucho. Ludki przedstawione w niej są szczęśliwe, a swoja radością zarażają innych. Czy my również powinniśmy się tak zachowywać w czasie mistrzostw? Byłoby to wspaniale,  niestety nie realne.

Gdy podczas Euro będziesz miał nieświeży oddech powinieneś sięgnąć po Tic- Taki, które specjalnie na tą okazje są koloru biało-czerwonego. Czyli  w naszych barwach narodowych, a wszystko po to aby pogłębić nasz patriotyzm.  A gdy niespodziewanie obniży ci się cukier sięgnij po produkty Wedla.
Dla spragnionych, który wypili już Coca- colę, można zaproponować, a potrzebują napoju z % również pomyślano. Oficjalnym sponsorem jest Carlsberg ,oferuje kibicom wyjątkową możliwość przyznania najlepszemu zawodnikowi każdego meczu prestiżowej nagrody Carlsberg Man of the Match.
Dla głodnych swoje produkty proponuje Biedronka, która reprezentacje do finałowego meczu razem z trenerem Franciszkiem  Smudą widzi we wszystkich Polakach. Wszyscy jesteśmy drużyną narodową.
Ci, którzy chcą wygrać bilety na meczę, mogą jeść w Mc Donaldzie i tak czeka na nich mnóstwo fantastycznych nagród.
Operatorem komórkowym przyświecającym temu wydarzeniu jest Orange.
No i auta. Marką, która promuje się razem z Euro jest Hyundai- Kia.  Jego mistrzowska oferta jest specjalnie dla klientów wchodzących do gry aby mogli poczuć się zwycięzcami. Przy użyciu Castrol Edge Performance Index, innowacyjnego narzędzia opracowanego przez firmę Castrol.
Dla tych, którzy muszą zostać w domu w czasie mistrzostw lepszy odbiór meczu zapewni Sharp.

Niemal w każdym sklepie możemy kupić gadżety promujące to wydarzenie. Poczynając od maskotek  Slawek i Slavko, po kufle do piwa, kończąc na ręcznikach czy pościeli z logo.

Ale co z tymi ludźmi, którzy piłką się nie interesują i mają tego dość. Czy to znaczy że nie są prawdziwymi Polakami, ponieważ nie cieszą się z tego wydarzenia?
Jednak o nich się nic nie mówi, może oni przynieśliby nieprzyjemny wizerunek Euro, może ktoś zacząłby analizować, może ktoś by przestał kupować?

Nie ulega wątpliwości, ze mistrzostwa Euro 2012 to doniosłe wydarzenie. Polska ma ogromną szanse na wypromowanie się, jednak czy szansa ta zostanie wykorzystana?
Przekonamy się  wkrótce. Mecz otwarcia na stadionie narodowym w Warszawie odbędzie się już 8 czerwca 2012.

Brak komentarzy: