czwartek, 29 marca 2012

Billboardy i tablice led

Każdy z nas przyzwyczaił się już chyba do wielkich billboardów, które otaczają nas na każdym kroku. Duże rzucające się w oczy, czasami kontrowersyjne.
Dotyczą zarówno wypromowania marki, jak i przyciągnięcia naszej uwagi, ich duży format ułatwia im to zadanie sprawia, że dany produkt z pewnością zapadanie w pamięć konsumentowi. Wiąże się to ze zwiększeniem sprzedaży, dlatego wiele większych firm decyduje się na taką formę reklamy. Sukces billboardów polega na tym, że docierają do sporej grupy odbiorców, są tak zaprojektowane by zwrócić naszą uwagę i skłonić do zakupu konkretnego towaru.
                                                                     źródło: www.google.pl               
                                                               źródło: www.google.pl
Ustawiane są przy drogach, w centrum miasta, a także zawieszane na budynkach.
Myślę, że billboard jest jednym ze skuteczniejszych sposobów promowania produktów, wtedy gdy wygląda atrakcyjnie, jak wiadomo najlepiej zapada nam w pamięć to co szokujące i wzbudzające wiele emocji.
Jaki powinien być dobry billboard? To pytanie na które odpowiadają sobie firmy. Każda z nich musi przedstawić się jak z najlepszej strony, przedstawić swoje produkty w jak najlepszym świetle, a przede wszystkim walczyć skutecznie z konkurencją. Narzędziami takiej walki są ciekawe oferty, promocje, dodatkowe prezenty czy usługi. Ważne jest to, aby umieć się wyróżnić na tle innych. reklamy powinny zawierać prawdę, być wiarygodne.
Klienci oczekują nowości, dobrych ofert i w szczególności dobrych cen. Tworzenie billboardów to z całą pewnością nie lada wyzwanie.
Także w kampaniach wykorzystuje się tę formę reklamy, ponieważ mają one wpływ na kreowanie wizerunku firmy. Taka reklama cieszy się ogromnym powodzeniem.
W projektowaniu billboardów ważne jest też odpowiednie wyeksponowanie danego produktu, dobranie odpowiedniej kolorystyki, oraz dobranie odpowiedniej wielkości liter, aby każdy nie miał problemu z ich odczytaniem.


Tablice led

Reklamy led są bardzo podobne do tradycyjnych billboardów i pełnią tę samą funkcję dotrzeć do szerokiego audytorium. Jak pewnie każdy z nas już zauważył używa się ich już coraz częściej. Zawieszane są w centrach dużych miast, a w szczególności przy skrzyżowaniach, niewątpliwie nie można ich nie zauważyć kolorowe animacje przyciągają nasz wzrok. Ekrany led mają znaczną przewagę nad billboardami, gdyż możemy na nich zobaczyć przekaz reklamowy, krótkie spoty, obraz jest widoczny o każdej porze dnia i nocy, oraz niezależnie od pogody. Z powodzeniem są wykorzystywane na całym świecie.                                             


                        źródło: www.google.pl                                                źródło: www.google.pl

Kojarzą nam się z przekazem telewizyjnym, dlatego ciągłość informacji zapewnia kontakt z klientem 24 godziny na dobę.
Czy ekrany led zdominują całkowicie billboardy? Z pewnością wiele firm będzie sięgało po taką formę reklamy.



1 komentarz:

Dawid85 pisze...

To brzmi naprawdę ciekawie! Mam nadzieję, że dowiem się więcej o skutecznych strategiach projektowania reklam zewnętrznych.
https://interboard.pl