Nazwę Telekomunikacja Polska zna praktycznie każdy. Jest to nazwa znana, popularna. Bardzo wiele osób miało chociażby mały kontakt z
produktami tej firmy. Natomiast jakby zapytać ludzi o opinię na temat firmy
było zdecydowanie gorzej. Nie wspominając już o tym czy ktokolwiek pamięta
jakąś reklamę firmy sprzed kilku lat. Nawet na youtubie ciężko natrafić na takie reklamy a ponoć tam jest
wszystko. Przykładowa reklama:
Dlatego w 2010r Telekomunikacja Polska zleciła zrealizowanie
kampanii reklamowej agencji Publicis. Głównym celem była oczywiście zmiana
wizerunku firmy, która była postrzegana jako ex-monopolista i mimo, że firma
udoskonalała swoje usługi klienci patrzyli nadal na nią przez pryzmat dawnych
problemów. Agencja Publicis zmierzyła się z wyzwaniem zmiany TP z firmy
oferującej tylko usługi telekomunikacyjne do przede wszystkim dostarczyciela
informacji i rozrywki. Musieli dotrzeć do jak największej liczby odbiorców i
stworzyć z nimi kolokwialnie mówiąc zwyczajną więź.
I w ten sposób powstały znane już dziś wszystkim postaci
Serca i Rozumu mówiące że, nie ważne czy
kierujesz się sercem czy rozumiem oferta TP jest zawsze dla Ciebie! Swoim
urokiem, poczuciem humoru przekonują Polaków, że nie jest to skostniała
nierozwijająca się, ale nowoczesna, potrafiąca się odnaleźć w dzisiejszych czasach
firma. Początkowo reklamy pokazywane tylko w tv i prasie, następnie poszerzono nadawanie
do radia i Internetu. Przy zakupie nowego pakietu TP dostawano nawet pluszowe
odpowiedniki Serca i Rozumu.
Tak więc stworzenie takiej kampanii było strzałem w dziesiątkę!
- Serce i rozum stały się ikoną popkultury, powiedzonka i dialogi wchodzą do codziennego życie Polaków
- Setki tysięcy odsłon na YouTube
- Maskotki stały się ikoną pożądania przez Polaków
- Ocieplono wizerunek firmy
- Złamano stereotyp konserwatywnej, nierozwijającej się firmy
- Poprawiono wyniki sprzedaży i badania jakościowe
- Jak na współczesne czasy przystało najlepszym miernikiem atrakcyjności jest liczba fanów na Facebooku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz