Życie bez ksera, dla
każdego studenta, byłoby nie lada wyzwaniem. Jakże trudno
wyobrazić sobie sprawne funkcjonowanie bez tego, wielce przydatnego,
urządzenia. Człowiekiem, który przyczynił się do sukcesu maszyny
do kopiowania, jest z pewnością George Lois. W 1960r. stworzył
kampanię reklamową dla firmy Xerox- producenta kserokopiarek.
Szympans, którego umieścił w spocie pokazywał jak proste może
być kopiowanie, skoro nawet małpa potrafi to zrobić. Po emisji
reklamy maszyny przewidziane do sprzedaży przez 5 lat rozeszły się
w pół roku.
źródło: www.georgelois.com
George Lois urodził się w
1931r. w Nowym Jorku. Jego rodzice byli greckimi imigrantami.
Ukończył Szkołę Muzyki i Sztuki na Manhattanie, przez rok uczył
się w Instytucie Pratta. Został zaciągnięty do wojska na
obowiązkową, 2- letnią służbę wojskową podczas wojny w Korei.
Po wojnie Lois pracował w
dziale reklamy i promocji w CBS, firmie Doyle Dane Bernbach (DDB) i
agencjach reklamowych Papert, Koenig, Lois czy Lois, Holland,
Callaway.
www.georgelois.com |
„Every industry has its own stars, and in the world of advertising, George Lois is a Supernova, the original Mr. Big Idea. Since the '50s, he's had a titanic influence on world culture”.
Business Week
Siła przekazu w kampaniach
Georga Loisa opiera się na prostocie. Jest to tzw. „the big idea”,
która przewodzi projektom, a także Jego karierze. Główna myśl
koncentrowała się na konkretnym motywie i była podstawą do
budowania dalszych działań. Dusza artystyczna i wykształcenie,
które odebrał Lois, spowodowały, że zacierała się granica
między reklamą, a sztuką. Inspirował się m.in. malarstwem,
literaturą, a także komiksem czy sportem. Jego umysł pozostawał
otwarty na wiele dziedzin życia, dlatego określa się Go jako
„medialnego człowieka renesansu”.
„Creativity can solve almost any problem. The creative act, the defeat of habit by originality, overcomes everything.”
George Lois
Dla Loisa nie istniał produkt, którego nie można było zareklamować. Z powodzeniem tworzył np. kampanie linii lotniczych (American Airlines), butów sportowych (Reebok), opon samochodowych (Pirelii) czy wódki (Wolfschmidt's Vodka). Kreatywne pomysły, które realizował, były skazane na sukces.
Zdumiewająca jest historia boksera, Rubina Cartera, niesłusznie oskarżonego o zabójstwo trzech mężczyzn. Lois, po przeczytaniu jego książki „16. runda” stworzył reklamę, w której bokser, mówi, że jest niewinny. Akcja odbiła się głośnym echem w mediach i społeczeństwie. Ostatecznie Carter został uniewinniony.
www.georgelois.com |
Gorge Lois udowodnił, że
„nie ma straconych marek, są tylko źle reklamowane”. Uratował
upadającą stację muzyczną MTV, tworząc kampanię reklamową,
która odniosła wielki sukces. Slogan „Chcę mojego MTV” („I
want my MTV!”) wykrzykiwały zaangażowane w promocje gwiazdy,
takie jak Madonna, Michael Jackson czy Mick Jagger. Po półrocznej
akcji stacja zaczęła odnotowywać szybko zwiększającą się
popularność. Wykreował markę, która cały czas przynosi ogromne
finansowe korzyści.
Lois reanimował również
magazyn dla mężczyzn „Esquire”. Okładki, które tworzył,
prowokowały i zmuszały odbiorców do dyskusji. Były zabawne,
inteligentne i niekonwencjonalne. Zaskakiwały czytelnika. Mówiono,
że „Jego okładki sprzedają magazyny”, co znalazło
odzwierciedlenie w liczbach: nakład zwiększył się z 500tys. do
2,5 mln. egzemplarzy (w ciągu 4 lat).
www.georgelois.com |
www.georgelois.com |
www.georgelois.com |
www.georgelois.com |
Gorge Lois uważa, że „reklama jest jak trujący gaz, powinna sprawić, że łzy napływają nam do oczu i rozłożyć nasz układ nerwowy". Jest On legendą amerykańskiej reklamy, a Jego "dzieła" stały się elementami popkultury.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz