sobota, 31 marca 2012

Samsung kontra Apple- walka marek



http://geektech.ie/



Konkurencyjność występuje praktycznie wszędzie i na każdym poziomie- konkurują uczniowie, sportowcy, artyści, firmy… Zdrowa i uczciwa rywalizacja jest czymś potrzebnym, często mobilizuje i motywuje do dalszej pracy. Jeżeli jednak przechodzi ona tylko w ośmieszenie i poniżenie przeciwnika- staje się niedopuszczalna. A jednak, niestety coraz częściej obecnie właśnie taką rywalizację możemy spotkać- nieuczciwą. Nawet najbardziej znane marki, które mają prestiż i zarabiają ogromne pieniądze, rozpoczęły między sobą nowy poziom konkurencji. Rok 2011 był dla Samsunga i Apple rokiem batalii sądowej, ciągłe pozwy składane przez jednych na drugich nie miały końca. Sprawy toczyły się w dziesięciu krajach i dwudziestu trybunałach.  Reklamowanie marki (Samsung oraz Apple) promujące swoje nowe produkty zamienili na reklamy, które mają na celu ośmieszenie przeciwnika, ukazanie konsumentowi konkurencyjnej firmy w krzywym zwierciadle. 
Firma Apple wprowadzając nowy produkt na rynek, jednego może być pewna- w dzień premiery, na całym świecie ustawiają się kolejki fanów chcących kupić nowy gadżet- telefon, tablet.  Widząc stały obraz ogromnych kolejek, gdzie ludzie czekają po kilka godzin w dniu premiery, Samsung wyciągnął nową broń. Chodzenie po sądach stało się nudne i mało skuteczne, dlatego by trafić do potencjalnych klientów stworzył reklamę
Reklama trafiła w punkt. Samsung ironizuje z ludzi, którzy stoją w ogromnych kolejkach za metalowymi barierkami, w różnych miastach. Przechodzą obok nich ludzie z telefonami Samsunga, którzy są zadowoleni z niego i nie rozumieją po co oni czekają w tych kolejkach. Przecież równie dobry telefon, a może nawet i lepszy (wg posiadaczy Samsunga) można kupić bez takich poświęceń. 

Samsung zrobił śmieszną reklamę, która nie mówi za dużo o samym produkcie. W reklamie jest jedynie wzmianka o wielkości wyświetlacza i tym, że Samsung Galaxy S II posiada 4G. Stwierdzenie właściciela jednego z telefonów w reklamie "This phone is amazing" - opisuje chyba wszystko co producent chciał powiedzieć o tym telefonie. Posiadacze Iphone'ów piszą na portalach społecznościowych, że są urażeni tą reklamą. Dlaczego? Użytkownicy Samsungów odpowiadają, że chyba są to Ci co stali w tych kolejkach...

Brak komentarzy: