http://geektech.ie/ |
Konkurencyjność
występuje praktycznie wszędzie i na każdym poziomie- konkurują uczniowie, sportowcy,
artyści, firmy… Zdrowa i uczciwa rywalizacja jest czymś potrzebnym, często
mobilizuje i motywuje do dalszej pracy. Jeżeli jednak przechodzi ona tylko w
ośmieszenie i poniżenie przeciwnika- staje się niedopuszczalna. A jednak,
niestety coraz częściej obecnie właśnie taką rywalizację możemy spotkać-
nieuczciwą. Nawet najbardziej znane marki, które mają prestiż i zarabiają
ogromne pieniądze, rozpoczęły między sobą nowy poziom konkurencji. Rok 2011 był
dla Samsunga i Apple rokiem batalii sądowej, ciągłe pozwy składane przez jednych
na drugich nie miały końca. Sprawy toczyły się w dziesięciu krajach i dwudziestu
trybunałach. Reklamowanie marki (Samsung
oraz Apple) promujące swoje nowe produkty zamienili na reklamy, które mają na
celu ośmieszenie przeciwnika, ukazanie konsumentowi konkurencyjnej firmy w
krzywym zwierciadle.
Firma Apple wprowadzając nowy produkt na rynek, jednego może być pewna- w
dzień premiery, na całym świecie ustawiają się kolejki fanów chcących kupić
nowy gadżet- telefon, tablet. Widząc stały obraz ogromnych kolejek, gdzie
ludzie czekają po kilka godzin w dniu premiery, Samsung wyciągnął nową broń.
Chodzenie po sądach stało się nudne i mało skuteczne, dlatego by trafić do
potencjalnych klientów stworzył reklamę
Reklama trafiła w punkt. Samsung ironizuje z ludzi, którzy stoją w
ogromnych kolejkach za metalowymi barierkami, w różnych miastach. Przechodzą
obok nich ludzie z telefonami Samsunga, którzy są zadowoleni z niego i nie
rozumieją po co oni czekają w tych kolejkach. Przecież równie dobry telefon, a
może nawet i lepszy (wg posiadaczy Samsunga) można kupić bez takich
poświęceń.
Samsung zrobił śmieszną reklamę, która nie mówi za dużo o samym produkcie.
W reklamie jest jedynie wzmianka o wielkości wyświetlacza i tym, że Samsung
Galaxy S II posiada 4G. Stwierdzenie właściciela jednego z telefonów w reklamie
"This phone is amazing" - opisuje chyba wszystko co producent chciał
powiedzieć o tym telefonie. Posiadacze Iphone'ów piszą na portalach
społecznościowych, że są urażeni tą reklamą. Dlaczego? Użytkownicy Samsungów
odpowiadają, że chyba są to Ci co stali w tych kolejkach...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz