wtorek, 31 marca 2015

"Marka" w osobie

Nie jest tajemnicą, że to co jest reklamowane, bardziej zwraca naszą uwagę jeśli jest prezentowane przez kogoś znanego. Bardzo często spotykamy się z opiniami typu „Lepsze jest to! Patrz kto to reklamuje! To musi być dobre”. Przypięta metka, według której prezentowane dobro jest znakomite, wcale nie musi być prawdą. Jednak nie zmienia to faktu, że się sprawdza i jest bardzo popularne w dzisiejszych czasach. Tajemnica tkwi w sposobie prezentacji.
Dana marka obiera sobie cel, czyli reprezentanta, który według  założenia przyniesie zysk i  zwróci na siebie uwagę tym co sobą reprezentuje i tak też rzeczywiście jest. Dobrym przykładem może być tutaj kampania sieciówki H&M, której „twarzą” został David Beckham, były piłkarz. Który mężczyzna nie pokusi się o nową bieliznę, czy t-shirt z tego sklepu argumentując „…bo ma to sam David Beckham!”? Informacja o jakości danego produktu, który pochodzi z tego sklepu została nam sprzedana w mocny sposób, przynętą był piłkarz, a my odbiorcy połknęliśmy haczyk. Warto jednak spojrzeć na to z drugiej strony. Osoba znana nim zdecyduje się zostać twarzą danej marki zazwyczaj sama stawia warunki, ponieważ nie chce się narazić na negatywny odbiór. Dokładnie analizuje z czym od tej pory będzie kojarzony. W przypadku tej marki Beckham sam wybrał  kilka elementów z całej kolekcji i zasygnował swoim nazwiskiem.
Popularna na całym świecie i bardzo droga- nawiasem mówiąc- marka Calvin Klein za swoich tegorocznych reprezentantów obrała Kendall Jenner (siostrę popularnych Kardashianek) oraz Justina Biebera. Nagość i pokazywanie bielizny idą ze sobą w parze, dlatego też nie mógł reprezentować tego byle kto. Warto dodać, że reprezentują ją w tym momencie młodzi ludzie, więc moim zdaniem głównym celem było zareklamowanie bielizny wśród młodzieży. W dzisiejszych czasach przecież jest tak, że nawet jeśli żyje się "od pierwszego do pierwszego" i tak ludzie chcą najdroższych rzeczy i wydają na nie swoje ostatnie pieniądze. Ciekawe czym kierowali się twórcy spotu, by zacnie zaprezentować produkt ;)
Kolejną osobą, która od razu kojarzona jest z najlepszymi markami na świecie jest Anja Rubik, modelka. Uczestniczyła w kampaniach reklamowych marek takich jak Versace, Dolce & Gabana, Dior, Emporio Armani i wiele innych. Marki te są luksusowe, a w dzisiejszych czasach ludzie lubią luksus, nawet jeśli ich na niego nie stać. W tym przypadku nawet nie potrzeba reklamy by zdawać sobie sprawę z tego, że to co prezentuje Anja jest dobre. Wystarczy nam informacja składająca się z imienia i nazwiska.
Warto powiedzieć o tym, że celebryci również swoim wizerunkiem budują swoje indywidualne marki. Dobrym przykładem będą tworzone perfumy. Rihanna, Justin Bieber, Celine Dion, Beyonce - to jedni z nielicznych, których wytwory widzimy na półce w sklepach. Czy rzeczywiście tworzyli je sami? Jest to zastanawiające i na pewno nikt nam nie powie jak rzeczywiście jest, ale nie jest to ważne. Puentą jest to, że marka reprezentowana jest pod postacią osoby, a informacja jest towarem, bo gdyby nie ona nikt nie miałby pojęcia o istnieniu takich wytworów.
Marki wybierają takich reprezentantów, którzy budzą w nas swoje zaufanie. Informację, którą chcą sprzedać przekazują w postaci jednostki. W większości przypadków płacimy za markę, ale nie dlatego jaka jest, tylko za to jak informacja na jej temat jest sprzedawana.

Spot marki Calvina Kleina:


Apart- Anja Rubik:


Spot Beyonce- perfuma Heat:

źródło: youtube



Brak komentarzy: