poniedziałek, 30 marca 2015

Sponsor tytularny obiektów sportowych

   Sponsorzy tytularni na stadionach w Polsce i na całym świecie to zjawisko bardzo powszechne.
W dzisiejszych czasach ofiarodawcy wykładają ogromne pieniądze na to , żeby dany stadion piłkarski czy siatkarski nosił nazwę ich firmy. Na przykładzie Polski można wypisać kilka z wielu  tego typu przykładów.

                                                                  ERGO ARENA

   Sponsorem tytularnym hali jest  ubezpieczeniowa firma Ergo Hestia. Od wielu lat bardzo prężnie prosperująca na naszym rynku. Z obiektem wybudowanym w 2010 na pograniczu Gdańska i Gdyni jest od samego początku istnienia. Banery z napisami ERGO pojawiają się wewnątrz hali, na której rozgrywają się mecze siatkówki, koszykówki, tenisa a nawet koncertów gwiazd zagranicznych jak np. Lady Gagi czy Stinga.
                                                                ATLAS ARENA

   Hala w Łodzi, która została oddana do użytku w 2009 roku przybrała nazwę Atlas Areny. Firma która , której Logo widnieje na obiekcie to producent materiałów budowlanych tj. tynki, gipsy, zaprawy czy kleje. Jest również sponsorem Kamila Stocha. 
                                                             ENEA STADION
Dostawca energii elektrycznej zajmujący się wytwarzaniem i dystrybucją prądu jest sponsorem tytularnym Stadionu Lecha Poznań przy Ul. Bułgarskiej. Enea jest też  dla odmiany sponsorem tytularnym  żeńskiego zespołu koszykarskiego AZS Poznań.                      
                                                           PGE ARENA GDAŃSK

   Kolejnym firmą z branży dostawy energii elektrycznej jest jakże znana PGE. Swoją nazwę postanowiła umieścić na stadionie przeznaczonym do  użytku w czasie Euro 2012. Na co dzień swoje mecze rozgrywa tam Lechia Gdańsk. Od niedawna mówi się natomiast, że PGE szykuje się do umieszczenia swojego logo na Stadionie Narodowym i zmianie jego nazwy na " PGE Stadion Narodowy". Jeżeli umowa zostanie podpisana, dojdzie wtedy do rekordu w tego typu przedsięwzięciu w Polsce. SN miałbym w ciągu 5 lat zarobić na tym 45 mln zł.


   Obie strony, mianowicie firmy reklamujące się jaki właściciele obiektów czerpią ze wspólnej współpracy korzyści. Loga firm, które są głównymi sponsorami pojawiają się w wielu miejscach, które są związane z danymi halami czy stadionami.  Pojawiają się min. na biletach, banerach czy telebimach. Właściciele obiektów otrzymują  natomiast pieniążki za udostępnianie i reklamowanie  firm z którymi podpisały długoletnie umowy.

Brak komentarzy: