zródło- Agencja rekłamowa: BBDO Bankok, Tajlandia |
Wielu kierowcom (
i doświadczonym) są znajoma sytuacja, kiedy po wielu godzinach jazdy za
kierownicą głowa dosłownie pada na piersi i zdaje się, już nie ma żadnej
możliwości stawiać opór włażącemu snowi. Ledwie odczuwszy zbliżenie się takiego
niebezpiecznego stanu, rozsądni kierowcy zjeżdżają z drogi i urządzają się na
odpoczynek. Lecz, na żal, tak postępują daleko nie wszyscy. Wiele, chcą podołać
senność i wzmocniono palą, rozmawiają z pasażerami, piją mocną herbatę czy
kawę.
W najlepszym
wypadku czynią krótkotrwałe zatrzymania się, żeby trochę rozchodzić się czy
pospać. Wszystkie te przyjęcia rzadko dają pożądany wynik. Częściej oni stają
się tylko powodem dla zadowolenia z siebie, kiedy u kierowcy jak gdyby
pojawiają się podstawy myśleć, że on "w trybie", podczas gdy naprawdę
jego stan nie wyładniał.
Podobna przecena
kierowcą swoich fizycznych możliwości często okazuje się przyczyną
transportowo-drogowego wydarzenia.
Przyczyną
zmęczenia zazwyczaj bywa trwały nieprzerwany ruch czy niedostateczny sen i
odpoczynek przed podróżą. Rozwojowi tego stanu sprzyjają takie czynniki, jak
charakter drogi, szybkość ruchu, intensywność i spoistość transportowego
potoku, czas doby, pogoda i wiele drugich okoliczności, z którymi zderza się
człowiek, znajdując się za kierownicą.
Jednostajne
prostolinijne działki z jednostajnym landszaftem, a czasami nawet dobrze
znajome drogi z dużą intensywnością ruchu wywołują u kierowcy stan senności.
Ono powstaje jak reakcja na informacyjny głód i niedostateczne emocjonalne
obciążenie, że całkiem prawdopodobnie nawet u dobrze wypoczętego kierowcy w
pierwsze godziny drogi na pustynnej drodze w poranny czas.
Agencja BBDO
Bangkok opracowała drukarską kampanię dla organizacji ThaiHealth Promotion
Foundation, działalność której jest skierowana na propagandę zdrowego sposobu
życia i umocnienia zdrowia ludzi.
Kampania jest
częścią projektu Don't Drive Sleepy czy "Nie wodzicie sennymi", który
jak podkreśla niebezpieczeństwo prowadzenia w zmęczonym stanie, tak i to, że
senność może być wynikiem osłabionego zdrowia i rozhustanych nerwów.
Żeby pokazać na
ile niebezpiecznymi mogą być oczy kierowcy, co zlepia się od znużenia, kreatory
przedstawiały powieki, na których jest namalowany samochód i ludzie, co
przechodzi drogę, - czym silniej oczu zamykają się, tym bliżej auta do
pieszych.
Zwrot kampanii :
"Senność silniej was".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz