poniedziałek, 30 marca 2015

Apple to nie hardware – to styl życia.

Jako wielbiciel firmy Apple, doszedłem do wniosku, że warto pokazać wam jak ludzie z Cupertino radzą sobie z marketingiem firmy. Zacznę od tego, że zaproszę was do odwiedzenia strony apple.com, która jest swoistą reklamą. Gra kolorów i pięknych zdjęć działa w sposób podchwytliwy. Aż chce się wiedzieć i widzieć jeszcze więcej!



O pierwszych reklamach marki nie można powiedzieć, że był to szczyt marketingu. Jednak czego można się spodziewać po małej firmie komputerowej w 1976 roku. Nadmienię, że pierwszym logo Apple’a był siedzący pod drzewem Issac Newton czekający aż spadnie mu jabłko na głowę. W 1977 pojawia się logo, które będzie znał każdy człowiek na świecie.

www.wstrone.wordpress.com


Kiedy w Polsce obowiązywał stan wojenny, Apple zaprezentował w 1981 roku komputer dla gospodyni domowej. Ówczesna gwiazda telewizji, Nick Cavett, prezentowała zalety posiadania Maka.



Jednak rok 1984 jest dla Apple rokiem przełomowym, który przeszedł do historii. Stało się tak za pośrednictwem reklamy, którą wyreżyserował sam Ridley Scott. Wyświetlona była w przerwie finału Super Bowl i nawiązywała do powieści George’a Orwella.



Późniejsze lata cechują się wzlotami i upadkami. Jedne reklamy zwiększają sprzedaż, drugie zmniejszają. Tak było do roku 2006, kiedy to Apple wypuściło tę reklamę.




W 2007 roku na rynek trafia pierwszy Iphone, który staje się trafieniem w dziesiątkę. Wszak Ipad, pojawił się nieco wcześniej, ale właśnie na promowanie Iphone’a, Apple wydało multum pieniędzy. Poskutkowało tym, że Iphone jest jednym z najlepiej sprzedających się produktów Apple do dnia dzisiejszego. 

www.gsmmaniak.pl


Wydawałoby się, że marka taka jak Apple nie potrzebuje już reklamy i marketingu. Jednak w 2012 roku notowania giełdowe „jabłka” spadły o 12 procent, co spowodowało, że Tim Cook postanawia zadziałać w sferze filmowej. Nagrywa reklamę, która jest wyświetlana przed każdy seansem filmowym w Ameryce Północnej i Południowej. Sukces murowany!





Każda firma radzi sobie z marketingiem wedle swoich możliwości. Apple takie możliwości ma. W 2014 roku firma zarobiła 45,6 mld dolarów, więc porządna reklama nie jest dla nich problemem. Polecam poniżej filmik, w którym pokazane są wszystkie reklamy Apple na przełomie 30 lat!


Brak komentarzy: