Słoneczna pogoda w
ostatnich dniach aż zachęcała do spacerów. Podczas takich
przechadzek można zauważyć wiele ciekawych rzeczy. Siedząc na
ławce, gdzieś w parku, spojrzałam na wózek dziecięcy, a na nim
zauważyłam nazwę i logo firmy (która zresztą nic mi nie mówiła).
Nigdy nie myślałam o takim zabiegu jako o rodzaju reklamy, ale
przecież nie jest to nic innego!
http://www.buty-dla-dzieci.pl/ |
Jakiś czas temu dostałam torbę materiałową (taką na zakupy) z logiem i nazwą pewnej firmy kosmetycznej. Mając ją przy sobie na zajęciach jedna z koleżanek zapytała mnie skąd ją mam i gdzie może taką kupić, ponieważ lubi tę firmę, a torba bardzo jej się spodobała. Niestety nie była ona dostępna w powszechnym obiegu, ale i tak udało mi się uzyskać dla niej jedną sztukę. Z czasem uświadomiłam sobie, że niosąc w niej zakupy lub biorąc ją na uczelnie nieświadomie robię reklamę tej firmie, ale o to chyba chodziło twórcom tej torby.
Z powyższych moich
spostrzeżeń można wywnioskować, że tylko przedsiębiorstwo,
które jest ogólnie znane, posiada swoje logo na własnych towarach
i chyba jest to prawda. Jeśli chcielibyśmy zastanowić się, jakie
produkty nie posiadają na sobie nazwy firmy, to odpowiedzi nie
będzie zbyt wiele. Prawdopodobnie są to takie rzeczy, które po
prostu nie są markowe lub zostały wyprodukowane w Azji i w ten
sposób zakupione np. na bazarze.
Często mamy do
czynienia z wyrobami markowymi, które nie są dostępne w ogólnym
obiegu lub produkowane są tylko podczas jakieś kampanii albo jako
edycja limitowana. Ale czy nie zdarzyło się Wam pozazdrościć
komuś, że posiada np. zielony kubek z Knorr czy maskotki Serca i
Rozumu lub misi z Sagi, koszulki w kolorze jednej z popularnych
czekolad? Co wtedy robimy? Idziemy do
http://kobietamag.pl/ |
Kończąc moją
wypowiedź chciałabym zaznaczyć, że nasz udział w nieświadomym
rozpowszechnianiu jakieś marki jest bardzo mały - nie można
porównywać jej wpływu np. do reklamy telewizyjnej. Ale zwróćmy
uwagę, że w ten sposób zdobywamy dla producenta innych
potencjalnych klientów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz