Czy wy wiecie, że zgodnie z wynikami
ostatnich badań, towar kupuje się po to, żeby zrealizować ideę? Czasami w
zamian słowa "idea" niektórzy fachowcy wykorzystują i inne słowa, na
przykład "cel" czy "zadanie". Wiedza tego faktu daje
biznesowi dużo, że w tej liczbie pozwala przeprowadzić audyt wartości towaru. Wskutek
takiego audytu można się dowiedzieć dużo o towarze, w tej liczbie zorientować
się, dlaczego nie kupują towar. Krótko mówiąc, konsument nie kupi towar, jeśli
nie zna, którą ideę czy które idei z jego pomocą osobiście on może zrealizować.
Analogicznie on nie kupi towar, jeśli z jego pomocą nie wolno zrealizować
chociażby jedną jakąś ideę, którą on chce materializować. Ponadto towar, który
nie realizuje chociażby jedną aktualną dla konsumenta ideę, ma w jego oczach
zerową albo nawet negatywną wartość.
Wartość swojego towaru możecie policzyć sami, tym samym możecie
przeprowadzić audyt wartości towaru. Zrobić to dosyć łatwo. Należy po prostu
wyznaczyć idei, które może zrealizować towar i policzyć ich ilość. Jak pokazuje
doświadczenie, współczesny towar musi realizować chociażby 10 idei, żeby odnieść
sukces. Zwyczajnie, im więcej idei, tym więcej sukcesu, lecz ich musi być
chociażby 10. Czasami zdarzają wyjątki. Może być jedna idea, którą realizuje
towar.
Na przykład, weźmiemy taki towar jak zwyczajny stołowy zegar. Ile idei
można zrealizować z jego pomocą? Z reguły - to dwie idei, które i formują
potencjał sprzedaży zegara. Pierwsza idea - to znać która godzina. Druga -
to obudzić się w potrzebny czas,
naprowadzając budzik. Dużo to czy mało? Patrząc z czym porównywać. Jeżeli wziąć
do rąk współczesnego smartfona, to z jego pomocą można zrealizować te dwie idei
czy dziesiątki, a może być nawet setki innych idei w tej liczbie : znać miejsce
rozmieszczenia, komunikować się z kumplami na odległości, oglądać filmiki ,
słuchać muzykę, zapisywać głos, robić zdjęcia i nagrywać wideo. Ilość różnych
aplikacji dla smartfonów stale zwiększa się, odpowiednio zwiększa się i ilość
idei, które można zrealizować z ich pomocą. Być może to urządzenie - to rekordowa
w ilości idei. To wszystko robi smartfon bardzo cennym towarem dla konsumentów,
na tle których wiele innych towarów po prostu mierzchną.
Zazwyczaj zasadą 10 idei lekceważą absolutnie, nie mówiąc w ogóle nic o
ideach, które realizują towar. Czasami lekceważą częściowo i mówią konsumentowi
o jednej, dwóch, bardzo rzadko trzech ideach. Przy czym doświadczenie audytu
wartości towarów wskazuje na to, że prawie każdy współczesny towar może być
realizowany 10 i więcej idei, o których często nie wskazuje producent i sprzedawca
towaru. Dlaczego tak jest - powiedzieć ciężko, można przypuścić, że tym
pytaniem po prostu nikt się nie zajmuje.
Jednak to pytanie - jedne z głównych, przecież od jego zależy końcowa
wartość towaru, to znaczy popyt na jego i w wyniku objętość sprzedaży.
Odpowiednio do prostym zwiększeniem ilości idei, które zrealizuje ten towar,
łatwo, prosto, a główne prawie nagle zwyżkuje jego wartość
Więc dlaczego nie sprzedaje się towar? Odpowiedź na to pytanie jest tylko
jedna. Dlatego, że on jest za mało cenny dla konsumenta. Innych wariantów nie
ma, lecz są dwa momenty. Towar może być za mało cenny albo w materialnym planie,
albo w idealnym planie.Czasami towar ma niedostateczną wartość właśnie w
idealnym planie, w planie tego, ile idei on może zrealizować.
Odpowiednio podwyższenie wartości towaru - to zawsze zwiększanie ilości
idei, które się realizuje. Dla tego bardzo często towar nawet przerabiać się nie
wymaga, wystarczy po prostu dokładnie jego przestudiować w trakcie audytu i
prawie zawsze znajdują się kilku idei, które można dodać do obecnych i tym
samym zwiększyć wartość towaru i objętość jego sprzedaży.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz