Image by http://www.wordle.net/ |
W całej Polsce działa ponad 80 000
organizacji pozarządowych, przy czym aż 42% ankietowanych Polaków nigdy nie
zetknęło się z ich działaniami (wg statystyk ngo.pl). Organizacje non- profit są
tej sytuacji w dużej mierze winne? Gdyż ciągle są rzadko obecne w mediach.
Większość fundacji i stowarzyszeń kontaktuje
się jedynie z najbliższym otoczeniem- lokalną społecznością i mieszkańcami,
urzędem gminy czy miasta. Wszelkie działania promocyjne i wizerunkowe nie są
przez nich traktowane jako element strategicznego zarządzania a są tylko
częścią jakiś większych projektów. Promowanie przedsięwzięć to jedno a gdzie są
widoczne korzyści, rezultaty jakie dla społeczności przeniósł taki projekt? O
tym organizacje zapominają. Sam fakt, że NGO-sy
robią dużo dobrego nie spowoduje, że dziennikarz będzie o nich pisał. Mniejsze
organizacje powinny przestać się bać mediów i zacząć z nimi współpracować, by
ludzie o nich usłyszeli.
28
lutego Związek Młodzieży Mniejszości Niemieckiej z siedzibą w Opolu
zorganizował akcję charytatywną Wielkie Ślizganie. By wypromować swój projekt
wolontariusze organizacji wyszli na opolskie ulice z happeningami,
zorganizowali lekcję zumby dla wszystkich chętnych oraz poruszyli większość
portali społecznościowych oraz poinformowali najważniejsze media na
Opolszczyźnie. Po akcji ukazał się w internecie film z Wielkiego Ślizgania,
który pokazuje, że wszyscy się świetnie bawili a umknął najważniejszy fakt:
akcja miała na celu zebranie pieniędzy dla dzieci z niepełnosprawnością
umysłową. Ile pieniędzy zebrano? Jaki był odzew? Tego już nie wiadomo...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz