wtorek, 10 marca 2015

Dobro się samo nie sprzedaje

Image by http://www.wordle.net/

W całej Polsce działa ponad 80 000 organizacji pozarządowych, przy czym aż 42% ankietowanych Polaków nigdy nie zetknęło się z ich działaniami (wg statystyk ngo.pl). Organizacje non- profit są tej sytuacji w dużej mierze winne? Gdyż ciągle są rzadko obecne w mediach.

Większość fundacji i stowarzyszeń kontaktuje się jedynie z najbliższym otoczeniem- lokalną społecznością i mieszkańcami, urzędem gminy czy miasta. Wszelkie działania promocyjne i wizerunkowe nie są przez nich traktowane jako element strategicznego zarządzania a są tylko częścią jakiś większych projektów. Promowanie przedsięwzięć to jedno a gdzie są widoczne korzyści, rezultaty jakie dla społeczności przeniósł taki projekt? O tym organizacje zapominają.  Sam fakt, że NGO-sy robią dużo dobrego nie spowoduje, że dziennikarz będzie o nich pisał. Mniejsze organizacje powinny przestać się bać mediów i zacząć z nimi współpracować, by ludzie o nich usłyszeli.


28 lutego Związek Młodzieży Mniejszości Niemieckiej z siedzibą w Opolu zorganizował akcję charytatywną Wielkie Ślizganie. By wypromować swój projekt wolontariusze organizacji wyszli na opolskie ulice z happeningami, zorganizowali lekcję zumby dla wszystkich chętnych oraz poruszyli większość portali społecznościowych oraz poinformowali najważniejsze media na Opolszczyźnie. Po akcji ukazał się w internecie film z Wielkiego Ślizgania, który pokazuje, że wszyscy się świetnie bawili a umknął najważniejszy fakt: akcja miała na celu zebranie pieniędzy dla dzieci z niepełnosprawnością umysłową. Ile pieniędzy zebrano? Jaki był odzew? Tego już nie wiadomo... 


Brak komentarzy: