Podczas finału Super Bowl ligi zawodowej futbolu wyświetlono
reklamę Nationwide- firmy ubezpieczeniowej.
źródło: youtube.com
"I'll never learn to ride a bike... I'll never learn to
fly or travel around the world with my best friend...because I died for an
accident." Opowiada o sobie chłopiec, który nie dostał szansy by stać się
dorosłym mężczyzną, gdyż zginął w wypadku. Według Nationwide reklama miała
uświadomić rodzicom, że niektóre wypadki można przewidzieć dlatego powinni
bardziej zadbać o bezpieczeństwo swoich pociech. Jednak taka reklama interpretowana
w kontekście ubezpieczeniowym może nasuwać odbiorcom tylko jeden wniosek- firma
chce zachęcić ludzi do wykupywania polis na życie. Ale czy zarabianie na
śmierci dzieci to nie przesada? Poza tym czy wyświetlanie reklamy o takim
smutnym tonie podczas sportowej rozgrywki, która niesie mnóstwo emocji i wrażeń
sportowych, jest odpowiednie?
Nationwide na pewno wywołała dyskusję i stworzyła forum do
debaty...ale debaty, która ma na celu krytykę firmy. Taka reklama może wywołać
efekt odwrotny do zamierzonego ale czy na pewno? O tym na pewno dowiemy się
wkrótce.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz