czwartek, 19 marca 2015

Zarabianie na śmierci?


Podczas finału Super Bowl ligi zawodowej futbolu wyświetlono reklamę Nationwide- firmy ubezpieczeniowej.

źródło: youtube.com

"I'll never learn to ride a bike... I'll never learn to fly or travel around the world with my best friend...because I died for an accident." Opowiada o sobie chłopiec, który nie dostał szansy by stać się dorosłym mężczyzną, gdyż zginął w wypadku. Według Nationwide reklama miała uświadomić rodzicom, że niektóre wypadki można przewidzieć dlatego powinni bardziej zadbać o bezpieczeństwo swoich pociech. Jednak taka reklama interpretowana w kontekście ubezpieczeniowym może nasuwać odbiorcom tylko jeden wniosek- firma chce zachęcić ludzi do wykupywania polis na życie. Ale czy zarabianie na śmierci dzieci to nie przesada? Poza tym czy wyświetlanie reklamy o takim smutnym tonie podczas sportowej rozgrywki, która niesie mnóstwo emocji i wrażeń sportowych, jest odpowiednie?

Nationwide na pewno wywołała dyskusję i stworzyła forum do debaty...ale debaty, która ma na celu krytykę firmy. Taka reklama może wywołać efekt odwrotny do zamierzonego ale czy na pewno? O tym na pewno dowiemy się wkrótce. 

Brak komentarzy: