Już na pierwszy rzut oka, a raczej ucha słychać krytyczną i prześmiewczą nutę. Czy nie zbyt odważnie ? ,,Chory haracz'' ?
Zgodnie z ustawą o nieuczciwej konkurencji, zabrania się ,,rozpowszechniania nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie [...]'' (Dz. U. 1993 Nr 47 poz. 211). Naturalnie, istnieje również takie pojęcie jak reklama porównawcza, w której reklamodawca może wskazywać cechy produktu bądź usługi w zestawieniu z cechami produktu konkurencyjnego, oraz wskazywać na jeden z nich jako lepszy od drugiego. To jednak też najczęściej traktowane jest jako czyn nieuczciwej konkurencji. Zastanawiające, czy więc przedstawienie informacji zgodnych z prawdą, ale w sposób zdecydowanie negujący, wręcz agresywny jest dopuszczalne? Na końcu ewidentnie słyszymy: ,,NIE Mobile. NjuMobile''. Raczej rzadko zdarza się, aby któraś ,,sieciówka'' w tak perfidny sposób odnosiła się nie tyle zachęcająco do własnej oferty, co zachęcająco do odrzucenia oferty konkurencyjnej. Czy aby na pewno o to w tym chodzi ? Dodatkowo, można się tam dosłuchać również aluzji do drugiej z największych sieci komórkowych, która z kolei słynie z tego że widzowie prędzej sięgną do biografii celebrytów występujących w reklamach, niż po starter czy umowę.
NM na rynku funkcjonuje stosunkowo niedawno. Ich reklamówki zawsze są kolorowe, krzykliwe i jak w przypadku wszystkich innych - irytujące, gdy zaczynają lawirować ze zbyt dużą częstotliwością. Ale to dobrze - któż z nas nie ma dość celebrytów zachwyconych trzymanym w ręku starterem po który nigdy w rzeczywistości nie sięgną ? Sieć NjuMobile proponuje ofertę zdecydowanie odmienną od ,,abonamentowych haraczy''. Wygląda więc na to, że teraz już każdy znajdzie coś dla siebie. Ciekawostką jednak pozostaje to, czy któraś z sieci zareaguje i być może odpowie równie szczwaną i ambitną reklamową ripostą :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz