sobota, 21 marca 2015

Odświętna reklama

Co roku tradycyjnie obchodzimy Święta Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy, które należą do najważniejszych jakie pojawiają się w ciągu dwunastu miesięcy. Jednak kartki z kalendarza każdego dnia przypominają nam o innych, mniej lub bardziej ważnych świętach, które obchodzimy. Mamy zaledwie dwudziesty dzień trzeciego miesiąca a za nami już wielkie święto zakochanych - Walentynki oraz święto płci żeńskiej- Dzień Kobiet. Bez wątpienia są to dwa najważniejsze święta, które obchodzone są bardzo hucznie już w drugim i trzecim miesiącu każdego roku. 

Gdyby tak zapytać się każdego z was z jakim świętem kalendarzowym kojarzy wam się drugi miesiąc, czyli Luty- z pewnością odpowiedź brzmiała by jednoznacznie - z Walentynkami.  No tak Święto zakochanych obchodzimy 14 lutego i to właśnie tą datę można by było śmiało nazwać „Przesyt miłości jednego dnia”.  W tym roku zakochani świętowali już swój dzień. Od samego początku drugiego miesiąca a nawet już od końca stycznia pojawiały się walentynkowe reklamy. Z dnia na dzień reklam przybywało a im bliżej „tego dnia” witryny sklepowe wręcz raziły od ich czerwoności. Wszystkim z nas w oczy rzucały się wielkie reklamy oferujące szeroką ofertę walentynkowych prezentów dla niej i dla niego. Poczynając od misi i kwiatków po biżuterię i  romantyczne kolacje. Na każdym kroku przypominano nam o święcie, które zbliżało się „wielkimi krokami”. Któż z nas nie słyszał w radiu o premierze  filmu  „50 Twarzy Greya ”, bądź też nie widział plakatów kinowych. W związku z premierą filmu  w dniu Świętego Walentego kina pękały w szwach od ilości osób, które przybyły do kin. Film „adekwatny”  co do święta okazał się strzałem w dziesiątkę –oczywiście dla panów. „ Nie masz pomysłu na walentynki- zabierz ją do kina- jakie to proste, zachęcały stacje radiowe oraz wielkoformatowe kinowe plakaty”. 

                                             http://1.fwcdn.pl/po/57/61/655761/7675291.3.jpg

Wszędzie specjalne walentynkowe oferty, zniżki, bonusy i wszystko inne aby tylko pozyskać klientów. ”Przesyt miłości” nie tylko był widoczny na ulicach, centrach handlowych i zwykłych sklepach.  W telewizji również pojawiła się reklama powiązana z walentynkami, która znalazła się w jednej z reklam sieci komórkowej „ Plush „ czy adekwatna?  -zobaczcie->

Moja opinia: Reklama jak dla mnie głupia,irytująca,niesmaczna i powiązana z walentynkami, że się tak wyrażę- „od d..py strony”.Transmitowana w telewizji na okrągło bez żądnego większego sensu przekazu - w ten sposób zamiast zachęcić niestety odrzuciło mnie nie tylko od oferty ale także wpłynęło na to, że nie chciałam widzieć już tej reklamy a tym samym słyszeć już o walentynkach.

Zaledwie 2 tygodnie przerwy i przyszła kolej na następne. Chwila oddechu i wraz z pojawieniem się daty 1 marca ruszyła nowa maszyna reklamy,napędzana z dnia na dzień co raz bardziej aż do dnia 8 marca,czyli Dnia Kobiet. Panowie od ilości reklam zachęcających ich do kupna przede wszystkim kwiatów oraz czekoladek mogli dostać zawrotu głowy. Najbardziej rzucająca się „kwiatowa” konkurencja pomiędzy ofertą sieci Biedronki  a  Lidla. Tego dnia na panie czekały wszelkiego rodzaju atrakcje. Zaczynając od wręczania im kwiatków na ulicach po specjalne oferty, zniżki i rabaty w centrach handlowych. Pod każdym kątem Święto Kobiet w 100% przygotowane było bardzo precyzyjnie w przeciwieństwie do Święta naszych mężczyzn.Oni swoje święto mieli zaledwie 2 dni po nas- 10 marca. Czy widzieliście jakąkolwiek reklamę przypominająca nam kobietom o tym święcie? Smutne jest to, że jednak Święto Mężczyzn nie jest preferowane tak bardzo jak nasze. Im przecież też należy się coś miłego.
                                                         http://media2.pl/g/0/33062.jpg
                           http://supermarkt.nazwa.pl/giulotka/rekl0213/280213/lidlkwiaty.jpg
            http://gazetkabiedronka.pl/wp-content/uploads/2014/03/wpid-gazetkabiedronkapl-590-1.jpg




Brak komentarzy: